Super Bowl 2023
12 lutego odbył się Super Bowl 2023. Kansas City Chiefs pokonali Philadelphia Eagles w Super Bowl LVII.
Jednak nie wszyscy skupiali się wyłącznie na meczu. Super Bowl to przecież także święto reklamy!
Tegoroczne reklamy oferowane były w cenach od 6 do 7 milionów dolarów za 30-sekundowy spot. Fox w tym roku osiągnął rekordowe przychody z ich sprzedaży.
Wśród reklamodawców tej nocy dominowały marki alkoholowe. Między innymi udział wzięli: Anheuser-Busch, Heineken, Diageo, Remy Martin oraz Molson Coors. Reklamowali się także producenci jedzenia, jak Doritos, M&Ms czy Planters. Studia filmowe, usługi strumieniowe, producenci samochodów i firmy technologiczne również nie pozostawały w tyle.
Zaskakująco zabrakło reklam firm kryptowalutowych, podczas gdy w poprzednim roku cztery takie firmy zainwestowały miliony w swoje spoty reklamowe.
Niedzielny mecz miał miejsce na State Farm Stadium w Glendale, w stanie Arizona. Gwiazdą wieczoru była Rihanna. Jej występ, zdaje się po raz pierwszy, nie był sponsorowany przez Pepsi. Zamiast tego, Apple przejęło patronat nad nim w ramach pięcioletniej współpracy z National Football League.
Wydarzenie mamy już za sobą, poniżej prezentujemy parę reklam, które miały tam swoją premierę.
1. Sam Adams: Jaśniejszy Boston
2. Bud Light: Trzymaj się
3. Pop Corners: Breaking Bad
4. Crown Royal: Dave Grohl praktykuje Gratitude oraz wersję Canada
5. Crown Royal
6. Dunkin’ Donuts: Ben Affleck
7. Busch: Cold + Smooth Survival Skills (umiejętności przetrwania)
8. Michelob ULTRA: Dzień Nowych Członków
9. Blue Moon: Miller Lite vs. Coors Light
Jeśli podobają Ci się artykuły ze spotami reklamowymi? Mamy ich więcej dla Ciebie!
- 6 kampanii walentynkowych wartych uwagi
- BLACK FRIDAY – jakie kampanie robić, aby było o nich głośno
- SILVER MARKETING – marketing skierowany do osób 55+