SILVER MARKETING - marketing skierowany do osób 55+

SILVER MARKETING – marketing skierowany do osób 55+

Z okazji Dnia Babci i Dziadka postanowiłam poruszyć temat, który obserwuję z ciekawością od dawna, a mianowicie jak silver marketing się rozwija oraz jaki język i kanały komunikacji wybiera.

Z artykułu dowiesz się:

  1. Czym jest silver marketing?
  2. Jak wdrożyć?
  3. Kanały komunikacji
  4. Przykłady

1. Czym jest silver marketing?

Kojarzysz podział na pokolenia? Ja mając 25 lat (w tym roku) zaliczam się do pokolenia Z (urodzeni po 1995r.). Opisuje się nas ,,zanurzeni w internecie”. Następnie możemy wyróżnić:

To właśnie te ostatnie dwa pokolenia można zaliczyć do silver generation. Są to już osoby, które przechodzą pomału na emeryturę, albo już się na niej znajdują.

Już odchodzimy od myślenia o seniorach jak o ludziach z mniejszą sprawnością umysłową czy fizyczną. Obserwując dziadków moich znajomych, jak i rodziców, mam wrażenie, że w większości, Ci ludzie mają więcej spontaniczności i czerpią z życia pełnymi garściami niż moi rówieśnicy. Czy korzystają przy tym z internetu?
A i owszem!

W raporcie Silver Book 2019 ukazano dane z badania przeprowadzonego na grupie emerytów oraz osób, które w wiek
emerytalny wejdą za kilka lat, czyli będących w wieku 55+ (według danych GUS jest obecnie w Polsce prawie 12 mln).

Więcej o badaniach możecie przeczytać tu.

Raport ten jest z 2019r., gdzie nie widzimy jeszcze skutków pandemii i przejścia do świata online, więc założę się, że teraz te liczby wypadają o wiele wyżej.

Jak sami widzicie, pokolenie 55+ intensywnie korzysta z możliwości Internetu i social mediów, więc najwyższy czas, aby uwzględnić ich w grupach docelowych waszych kampanii marketingowych!

SP-Media Tworzenie stron www
SP-Media Tworzenie stron www

MARKETINGOWY PRZEWODNIK PRZEDSIĘBIORCY

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jakie sekrety skrywają się za sukcesem w dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu?

A może czujesz, że działania w social media to dla Ciebie nieznany i potencjalnie niewykorzystany obszar, który mógłby znacząco wpłynąć na rozwój Twojej firmy?

Nasz newsletter ma na celu odpowiedzieć na te pytania i dostarczyć Ci najświeższych, wartościowych informacji w tej dziedzinie.

2. Jak wdrożyć?

Jeśli już zauważyliśmy grupę 50+ w naszej rzeczywistości, to teraz najlepiej będzie jeśli skupimy się na ich poznaniu. Co lubią, jak spędzają czas wolny, jakimi kanałami się komunikują, gdzie szukają informacji itp. Jest to ogromna grupa, więc nie uzyskacie jednoznacznej odpowiedzi, aczkolwiek do stworzenia strategii marketingowej, która ma być skuteczna, należy jak najlepiej poznać tę grupę.

Warto też zwrócić uwagę na język komunikacji.

Odrzuć stereotyp o seniorach jak o wiecznie pobolewających starszych osobach. Postaw na dojrzałość i doświadczenie tych osób. Dla nich drugorzędna jest marka czy też cena, skupiają się raczej na dobrej jakości, trwałości, a przede wszystkim praktyczności produktu.

Pokolenie Silver jest konkretne. Nie ma większego sensu, żeby wymieniać im 10 tyś. zalet twoich produktów, czy usług. Wybierz te najważniejsze. Komunikując im dlaczego warto skorzystać z tej oferty, nie kładź nacisku na wiek. Subtelność w tym wypadku jest kluczem.

Warto też przypominać o swoich produktach, usługach. Przy obecnym natłoku informacji ciężko jest pamiętać produkt czy usługę tylko po jednej reklamie, a co dopiero osobom starszym. W tej grupie lepiej wypuścić mniejsze kampanie, ale częstsze.

3. Kanały komunikacji

Mimo, że już coraz więcej starszych osób korzysta z Internetu, to telewizja pozostaje na pierwszym miejscu. Następnie najwięcej czasu spędzają słuchając radia, a Internet znajduje się na trzeciej pozycji. Kanały komunikacji, które warto wziąć pod uwagę to: prasa (tradycyjną jak i internetową), SMS’y i rozmowy telefoniczne.

4. Przykłady

Dove zawsze w swoich kampaniach stawia na pokazanie piękna w naturalności niezależnie od wieku, wagi, koloru skóry. W kampaniach często biorą udział kobiety 50+.

Wasalaainstagram.

Bardzo głośna swego czasu reklama „Let’s Talk The Joy of Later Life Sex” zrealizowana dla Relate.

Podsumowanie

W dzisiejszych czasach poprawia się długość i jakość życia. Silver generation niedługo stanie się największą grupą konsumencką. Warto zacząć myśleć o osobach 50+ i włączyć ich do swoich grup docelowych, dopasować język i kanały komunikacji. Postaw na autentyczność, jakość i kontakt z klientem. Starsze pokolenie ceni sobie kontakt z drugim człowiekiem. Boty i formularze tu się nie sprawdzą.

    Napisz do nas