6 kampanii walentynkowych wartych uwagi

6 kampanii walentynkowych wartych uwagi

Jeśli wpiszesz w internecie samo hasło Walentynki, zaleje Cię cała fala porad, propozycji, historii, a przede wszystkim reklam, ale nie każde reklamy trafiają w serce! A te walentynkowe chyba szczególnie powinny, dlatego zebrałam dla Was 6 kampanii walentynkowych wartych uwagi.
6 kampanii walentynkowych wartych uwagi

Przeszukując internet znalazłam wiele artykułów takich jak „idealne randki dla wybranych znaków zodiaku”, „gotowe wierszyki miłosne [SMS, Messenger]” i oczywiście idealne prezenty „DLA NIEJ i DLA NIEGO”. Myślałam, że większość z tych haseł już dawno wyszły z mody, ale widocznie dalej są to klikalne tematy. Na szczęście natrafiłam też na kampanie, które w jakimś stopniu przyciągnęły moją uwagę i mam nadzieję, że po tym artykule waszą również.

Zacznijmy od tych, które podeszły do tematu indywidualnie i nie krzyczą z każdego kąta o miłości w związku, ale stawiają na miłość do SIEBIE. I dzięki temu, pośród tego całego walentynkowego szumu, wyróżniają się podejściem do tematu.

#SELFLOVE. A Ty, za co siebie kochasz?”, ANIA KRUK

Autorka zaprosiła do swojej kampanii swoje klientki, zwyczajne osoby, które faktycznie noszą jej biżuterię. Wyjaśnia także przekaz tegorocznej kampanii walentynkowej -„Nasza kampania #selflove ma przypomnieć o sile miłości. O tym, że najwspanialej jest zakochać się najpierw w sobie”.

„A Ty kogo kochasz?”, YES

Marka YES przeprowadziła eksperyment, w którym postawiła kobiety przed lustrem i poprosiła o wypisanie kogo kochają. Każda z kobiet wypisywała najbliższe osoby, a dopiero na końcu, gdy ktoś z tyłu zasugerował, pomyślały o wypisaniu siebie. Marka dzięki temu eksperymentowi chce zmienić podejście kobiet, aby stawiały siebie na pierwszym miejscu. „Warto by w poszukiwaniu miłości nie myślały tylko o innych, by w końcu spojrzały na siebie ze zrozumieniem i czułością, samym sobie powiedziały „kocham cię taką, jaką jesteś” – podkreśla Justyna Lach, dyrektorka marketingu YES.

Kolejna kampania która, mimo że zachęca do zakupienia swoich produktów, to także porusza ważne tematy, które często są nadal tematami tabu.

SP-Media Tworzenie stron www

„Kochaj tak, jak lubisz” Durex

Kampania ma na celu obalić przekonanie, że istnieje tylko jeden model miłości. Inspiruje i zachęca ludzi do odkrywania swoich potrzeb i własnych przyjemności, a nie bazowania na powszechnie utrwalonych stereotypach. Marka Durex zaprosiła do swojej kampanii Wojtka Sawickiego, którego możecie kojarzyć z Instagrama @lifeonwhlz. Wojtek dzięki tej akcji przełamuje tematy tabu dotyczące seksualności u osób niepełnosprawnych. Wypowiedzi i zdjęcia w ramach kampanii znajdziecie u niego na Instagramie @lifeonwhlz.

„Teraz miłość ma znaczenie”, T-Mobile

Jak byłam młodsza to niedaleko mojego domu widniał napis na murach garaży „Kocham Cię ….” , chyba to była Julia. Codziennie byłam zmuszona oglądać to niedopracowane, niechlujne i trochę krzywe graffiti i zastanawiałam się, co ta biedna Julka musi czuć. Niby odważne, ale połączone z wandalizmem, no i naprawdę z całym szacunkiem, ale nie najładniejsze wizualnie wyznanie miłości. Na szczęście w tych czasach ten adorator mógłby wyznać miłość swojej wybrance poprzez stronę specjalnie stworzoną przez T-mobile, a jego oznaka miłości byłaby wyświetlana przez nośnik OOH. Właśnie takie nośniki stanęły w Krakowie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu i pokazują wcześniej zgłoszone wyznania miłosne. Czy to nie wspaniały pomysł na pozbycie się tych wpisów niedoszłych zakochanych graficiarzy okaleczających nasze miasta? 🙂

Akcja wyznaj miłość w czasie rzeczywistym trwa od 8 do 14 lutego.

SP-Media Tworzenie stron www

Wszystkie te kampanie zwróciły moją uwagę poprzez swoją oryginalność, ale także poprzez chęć przekazania czegoś więcej i poruszenia ważnych tematów, a nie tylko nastawienie na sprzedaż i przychód.

Możemy się jeszcze cofnąć do reklam walentynkowych z poprzednich lat, które także stanęły na wysokości zadania, aby je na długo zapamiętać.

„Wymień ubrania po ex”, Zalando 

https://www.youtub e.com/watch?v=kUbM6_OUtwI

Ta kampania zasługuje na szczególne uznanie, nie tylko dzięki pomysłowemu podejściu do walentynek, ale także dzięki zwróceniu uwagi na planetę i zachęceniu do sprzedaży rzeczy i zostawienia ich w obiegu, a nie wyrzuceniu.

„Zależy nam, aby pokazać, że wymiana ubrań w sposób bardziej zrównoważony możliwa jest zarówno w Walentynki jak i przez cały rok. Tym samym chcemy zmotywować klientów do podejmowania bardziej świadomych decyzji i do wspólnego działania na rzecz dobra planety.”– podkreślił Dawid Pożoga, regional lead na Polskę i Czechy w Zalando.

„Człowiek, który na wszystkim oszczędzał”, ING

Morsowanie jest nadal modne, a ta reklama nadal dobra. Przekaz jest jasny i piękny. Nie oszczędzajmy na słowach i gestach.

Dorzucam jeszcze galerię świetnie przemyślanych plakatów walentynkowych, które w swojej prostocie zapadają w pamięci.

Jeśli spodobał Ci się artykuł z wybranymi przeze mnie kampaniami, możesz także śmiało sprawdzić inne moje wpisy dotyczące ciekawych kampanii marketingowych. Znajdziesz je tutajtutaj!