6 kampanii walentynkowych wartych uwagi

6 kampanii walentynkowych wartych uwagi

Jeśli wpiszesz w internecie samo hasło Walentynki, zaleje Cię cała fala porad, propozycji, historii, a przede wszystkim reklam, ale nie każde reklamy trafiają w serce! A te walentynkowe chyba szczególnie powinny, dlatego zebrałam dla Was 6 kampanii walentynkowych wartych uwagi.
6 kampanii walentynkowych wartych uwagi

Przeszukując internet znalazłam wiele artykułów takich jak „idealne randki dla wybranych znaków zodiaku”, „gotowe wierszyki miłosne [SMS, Messenger]” i oczywiście idealne prezenty „DLA NIEJ i DLA NIEGO”. Myślałam, że większość z tych haseł już dawno wyszły z mody, ale widocznie dalej są to klikalne tematy. Na szczęście natrafiłam też na kampanie, które w jakimś stopniu przyciągnęły moją uwagę i mam nadzieję, że po tym artykule waszą również.

Zacznijmy od tych, które podeszły do tematu indywidualnie i nie krzyczą z każdego kąta o miłości w związku, ale stawiają na miłość do SIEBIE. I dzięki temu, pośród tego całego walentynkowego szumu, wyróżniają się podejściem do tematu.

#SELFLOVE. A Ty, za co siebie kochasz?”, ANIA KRUK

Autorka zaprosiła do swojej kampanii swoje klientki, zwyczajne osoby, które faktycznie noszą jej biżuterię. Wyjaśnia także przekaz tegorocznej kampanii walentynkowej -„Nasza kampania #selflove ma przypomnieć o sile miłości. O tym, że najwspanialej jest zakochać się najpierw w sobie”.

„A Ty kogo kochasz?”, YES

Marka YES przeprowadziła eksperyment, w którym postawiła kobiety przed lustrem i poprosiła o wypisanie kogo kochają. Każda z kobiet wypisywała najbliższe osoby, a dopiero na końcu, gdy ktoś z tyłu zasugerował, pomyślały o wypisaniu siebie. Marka dzięki temu eksperymentowi chce zmienić podejście kobiet, aby stawiały siebie na pierwszym miejscu. „Warto by w poszukiwaniu miłości nie myślały tylko o innych, by w końcu spojrzały na siebie ze zrozumieniem i czułością, samym sobie powiedziały „kocham cię taką, jaką jesteś” – podkreśla Justyna Lach, dyrektorka marketingu YES.

Kolejna kampania która, mimo że zachęca do zakupienia swoich produktów, to także porusza ważne tematy, które często są nadal tematami tabu.

SP-Media Tworzenie stron www

„Kochaj tak, jak lubisz” Durex

Kampania ma na celu obalić przekonanie, że istnieje tylko jeden model miłości. Inspiruje i zachęca ludzi do odkrywania swoich potrzeb i własnych przyjemności, a nie bazowania na powszechnie utrwalonych stereotypach. Marka Durex zaprosiła do swojej kampanii Wojtka Sawickiego, którego możecie kojarzyć z Instagrama @lifeonwhlz. Wojtek dzięki tej akcji przełamuje tematy tabu dotyczące seksualności u osób niepełnosprawnych. Wypowiedzi i zdjęcia w ramach kampanii znajdziecie u niego na Instagramie @lifeonwhlz.

„Teraz miłość ma znaczenie”, T-Mobile

Jak byłam młodsza to niedaleko mojego domu widniał napis na murach garaży „Kocham Cię ….” , chyba to była Julia. Codziennie byłam zmuszona oglądać to niedopracowane, niechlujne i trochę krzywe graffiti i zastanawiałam się, co ta biedna Julka musi czuć. Niby odważne, ale połączone z wandalizmem, no i naprawdę z całym szacunkiem, ale nie najładniejsze wizualnie wyznanie miłości. Na szczęście w tych czasach ten adorator mógłby wyznać miłość swojej wybrance poprzez stronę specjalnie stworzoną przez T-mobile, a jego oznaka miłości byłaby wyświetlana przez nośnik OOH. Właśnie takie nośniki stanęły w Krakowie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu i pokazują wcześniej zgłoszone wyznania miłosne. Czy to nie wspaniały pomysł na pozbycie się tych wpisów niedoszłych zakochanych graficiarzy okaleczających nasze miasta? 🙂

Akcja wyznaj miłość w czasie rzeczywistym trwa od 8 do 14 lutego.

SP-Media Tworzenie stron www

Wszystkie te kampanie zwróciły moją uwagę poprzez swoją oryginalność, ale także poprzez chęć przekazania czegoś więcej i poruszenia ważnych tematów, a nie tylko nastawienie na sprzedaż i przychód.

Możemy się jeszcze cofnąć do reklam walentynkowych z poprzednich lat, które także stanęły na wysokości zadania, aby je na długo zapamiętać.

„Wymień ubrania po ex”, Zalando 

Ta kampania zasługuje na szczególne uznanie, nie tylko dzięki pomysłowemu podejściu do walentynek, ale także dzięki zwróceniu uwagi na planetę i zachęceniu do sprzedaży rzeczy i zostawienia ich w obiegu, a nie wyrzuceniu.

„Zależy nam, aby pokazać, że wymiana ubrań w sposób bardziej zrównoważony możliwa jest zarówno w Walentynki jak i przez cały rok. Tym samym chcemy zmotywować klientów do podejmowania bardziej świadomych decyzji i do wspólnego działania na rzecz dobra planety.”– podkreślił Dawid Pożoga, regional lead na Polskę i Czechy w Zalando.

„Człowiek, który na wszystkim oszczędzał”, ING

Morsowanie jest nadal modne, a ta reklama nadal dobra. Przekaz jest jasny i piękny. Nie oszczędzajmy na słowach i gestach.

Dorzucam jeszcze galerię świetnie przemyślanych plakatów walentynkowych, które w swojej prostocie zapadają w pamięci.

Jeśli spodobał Ci się artykuł z wybranymi przeze mnie kampaniami, możesz także śmiało sprawdzić inne moje wpisy dotyczące ciekawych kampanii marketingowych. Znajdziesz je tutajtutaj!