5 powodów, dlaczego warto prowadzić social media firmy
Większość z nas już nie wyobraża sobie życia bez korzystania z social media.
Niezależnie czy masz konta na wszystkich platformach, czy dodajesz treści, czy jesteś tylko przeglądającym, prawda jest taka, że jeśli chcesz sprawdzić jakąś firmę, markę czy znaleźć usługę, szukasz ich najpierw w Google, a potem przeglądasz ich profile w social media. No właśnie, a czy Twoją firmę uda nam się znaleźć w Internecie? Pomożemy Ci zrozumieć, dlaczego to tak ważne.
5 powodów, dlaczego warto prowadzić social media firmy
Budujesz i wzmacniasz wizerunek swojej firmy
To nie jest mit, że odbiorcy stawiają na wiarygodność i zaufanie. Od zawsze woleliśmy kupować od przedsiębiorców lub firm, które znaliśmy. Internet w tym wypadku niczego nie zmienił. Internauci (tak jak i kiedyś, zanim pojawiła się sprzedaż online) chętniej nabywają produkty/usługi lub kontaktują się z firmą, której ufają i która wzbudza w nich pozytywne skojarzenia. Możesz to wszystko zbudować, odpowiednio wykorzystując kanały w social media. Jak?
Bądź zaangażowany, jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie!
Przyznaj, że chętniej kupisz coś od firmy, która się z Tobą komunikuje, niż od takiej, która milczy.
Przykład postu, w którym możesz zbudować zaufanie wśród swoich odbiorców.
Krótsza ścieżka kontaktu z klientem
Konta na platformach w social media ułatwią też kontakt i dialog z klientem. Wysłanie zapytania poprzez messenger czy komentarz na Instagramie znacznie skraca czas otrzymania odpowiedzi niż na przykład komunikowanie się poprzez e-mail. Dzięki komentarzom i zapytaniom na platformach jesteś też w stanie sprawdzić potrzeby i problemy Twoich odbiorców, co jest dla Ciebie bardzo istotne podczas tworzenia grupy docelowej.
Dzięki social mediom możesz także wzmocnić wizerunek w roli eksperta
Coraz częściej naszą uwagę przyciągają krótkie treści, a jeśli jeszcze zostaną przedstawione w formie wideo, to możesz być już prawie pewny, że masz uwagę użytkowników. Niezależnie czy jesteś, czy nie jesteś fanem takiego stylu przekazywanych informacji, właśnie takie treści teraz najbardziej chwytają i angażują Twoich odbiorców. Możesz to wykorzystać i dzięki social mediom złapać uwagę, a następnie skierować ich na Twoją stronę czy bloga po bardziej rozbudowane i poszerzone informacje na temat Twoich usług, produktów czy porad. Tym samym generujesz ruch na swojej stronie.
Ważne, abyś w swoich działaniach był systematyczny. Dlaczego? Pamiętaj, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Jeśli regularnie będziesz dostarczać nowych, ciekawych treści, w końcu Twoi odbiorcy staną się Twoimi klientami.
Przykład postu, w którym dzielisz się wiedzą z Twoimi odbiorcami.
Czy przeglądając social media, zwracasz uwagę na reklamy, które są Tobie wyświetlane?
Z pewnością! Jest to też super przestrzeń na reklamowanie swojej działalności. Masz pełną gamę możliwości zdobycia klientów, na których Ci zależy. Poprzez dobre ustawienie specyfikacji i pracę algorytmów, możesz skuteczniej i taniej trafić do swoich potencjalnych klientów niż przez np. formy reklamy zewnętrznej.
Platformy, na których możesz reklamować swoją firmę, oferują też zróżnicowane formy i formaty reklamy jak np. obraz, wideo, karuzela, reels, stories, reklama w wiadomościach, reklama w ofertach pracy itp.
Przykład reklamy karuzelowej na Facebooku.
Nie pozwól klientowi znaleźć szybciej Twoją konkurencje niż Ciebie!
Jeśli Twoja firma nie będzie widoczna w social media, to kogo znajdzie szybciej Twój potencjalny klient?
– Twoją konkurencję.
Oprócz wielu możliwości pokazania się, dzięki social mediom możesz także obserwować swoją konkurencję. To nic złego. Pamiętaj, że dzięki temu nie tylko możesz się inspirować, ale stworzyć swój unikatowy język komunikacji z Twoimi odbiorcami. Poprzez obserwację będziesz wiedzieć, jak wyróżnić się na tle konkurencji.
Nie bój się zrobić kolejny krok.
Jak widzisz, to dzięki Twoim działaniom Twoja firma stanie się widoczna i rozpoznawalna przy użyciu social media. Dzięki temu nie tylko zwiększysz sprzedaż, ale także uzyskasz zaangażowaną społeczność, która chętniej do Ciebie wróci po kolejne usługi, czy produkty.
A jeśli nie wiesz, jak zrobić pierwszy krok, odezwij się do nas!