Jak prowadzić firmowego bloga?
Będąc jedną z twórców naszego bloga i aktualizując blogi naszych Klientów, uznałam ten temat, jako właściwie jeden z podstawowych wpisów, który powinien znaleźć się na naszym blogu firmowym. Wiem, że dla wielu prowadzenie firmowego bloga sprawia wiele trudności, jednak wierz mi, wszystkiego idzie się nauczyć, a z czasem polubić.
Spis treści:
Po co firmowy blog?
Rozpocznę od przedstawienia Ci, dlaczego warto posiadać firmowego bloga?
- Wpływasz na wyniki SEO – im więcej wartościowej treści, tym Google bardziej „Cię lubi” , przez co z czasem Twoja strona generuje wyższą pozycję w wyszukiwarce.
- Budujesz społeczność – Klienci, czytając lub chociaż przeglądając Twojego bloga widzą, że masz wiedzę, budujesz w ten sposób zaufanie do Twojej firmy.
- Pozwalasz na szybszą decyzję zakupową – blog sprawia, że potencjalny Klient szybciej podejmie decyzję o skorzystaniu z Twoich usług lub zamówienia od Ciebie produktów.
- Kreujesz markę – potencjalny Klient zauważa, że jesteś ekspertem w tym, co robisz.
- Generujesz leady – powiększasz swoją bazę Klientów.
Jak prowadzić firmowego bloga?
Nieważne z jakiej branży działasz, bo dla każdej prowadzenie bloga jest możliwe i korzystne. Poniżej przedstawiam kilka rad:
- Pisząc nie powinno się tworzyć artykułów opisujących firmę. Po to jest zakładka O nas/O firmie, aby tam się skupić na swojej działalności.
- Początkowo powinieneś dobrze ustalić swojego odbiorcę. Zapisz sobie o nim wszystko, co tylko przychodzi Ci do głowy.
- Zaplanuj sobie porządek dodawania wpisów. Rekomenduję dodawanie minimalnie 1 wpisu miesięcznie, jednak publikowanie wpisu co tydzień z pewnością przyniesie o wiele lepsze rezultaty.
- Pomyśl o formie. Czy będą to wpisy z treścią i grafikami czy może jakieś podcasty z krótkim opisem?
- Początkowo przygotuj sobie kilka tematów. Pomyśl, czym zainteresowałbyś się, aby czytać Twojego bloga? Poszukaj w internecie treści. Pisz o czymś, o czym jest niewiele informacji w internecie.
- Pomyśl jak będziesz zwracał się do Twoich odbiorców – na Ty, czy per Państwo?
- Pomyśl nad sposobem pisania – czy będziesz pisał żartobliwie, czy raczej będzie to forma bardziej formalna, urzędowa?
- Nie popełniaj błędów. Każdy może razić użytkownika. Spójrz na ortografię, wysławianie się oraz na błędy stylistyczne. Jeśli masz z tym problem, przerzuć Twój tekst do „korektora online”, np. ortograf.pl. Fajną opcją jest także dodanie rozszerzenia do przeglądarki – LanguageTool. Podkreśla błędy stylistyczne, gramatyczne i ortograficzne oraz przekazuje rozwiązania na ich eliminację.
- Unikaj nudy w tworzeniu treści – nikt nie chce przysypiać przy czytaniu… Takie działanie zniechęci użytkownika, nierzadko potencjalnego Klienta.
- Przemyśl frazy kluczowe – pozwala to na lepsze wyszukiwanie w przeglądarce.
- Dziel treść na akapity, nagłówki, listy i stosuj grafiki w tle. Takie działania wpływają na przyjemniejsze czytanie oraz na wyniki SEO.
- Opisuj dodawane grafiki – dodaj tytuł, opis, tekst alternatywny. Stosuj tu frazy kluczowe.
- Stosuj linki wewnętrze i zewnętrzne. Takie działanie świetnie wpływa na SEO.
- Nie zapominaj o meta tagach! Meta tagi ro rodzaj meta danych na stronie www. Składają się na nie m. in: meta tytuł, meta opis oraz frazy kluczowe. Staraj się, aby każde z nich posiadało główną frazę kluczową, jednak całościowo staraj się pisać dla ludzi, a nie dla SEO. Aby dodawać meta dane potrzebujesz specjalnej wtyczki. My stosujemy RankMath, gdyż ma najbardziej pozytywną opinię i jest intuicyjny. Dobrą wtyczką jest także Yoast SEO.
Więcej o meta tagach dowiesz się w artykule „Meta tagi – rodzaj meta danych na stronie www„
Podsumowanie
Prowadzę blogi od dwóch lat, regularnie dodaję wpisy. Początkowo sprawiało mi to trudność, jednak z czasem polubiłam to, co robię 🙂 Być może przeraziły Cię powyższe rady. Aczkolwiek po czasie z pewnością „wejdą w krew”. Co w sytuacji, gdy tego czasu nie ma bądź jest go mało?
Skontaktuj się z nami i pozwól zająć się Twoim blogiem. Wspólnie opanujemy dla Ciebie korzystną strategię!
Dołącz do naszego newslettera i bądź o krok przed innymi!
Zapisz się na nasz newsletter, aby:
- Otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach na blogu.
- Korzystać z unikalnych porad i wskazówek specjalnie dla naszych subskrybentów.
- Być na bieżąco z nowościami i inspiracjami, które pomogą Ci działać jeszcze skuteczniej.
💡 Nie przegap żadnych nowości – zapisz się teraz!