Social media. Jak pisać, aby inni czytali Twoje posty?
Świetną wizytówką oraz miejscem do pokazania swoich zakresów działań są media społecznościowe. Dają nam one możliwość łączności z klientem. Twoje działania w social media są Twoją reklamą. Aby zostały dobrze przyjęte, muszą być napisane i przedstawione w chwytliwy sposób. Treści powinny przyciągać odbiorców, tak by je zapamiętali i chętnie wracali na Twoje konta.
W tym artykule pokażę Ci kilka wskazówek, jak pisać posty, by ich zasięg na stronie był zadowalający.
Co znajdziesz w artykule?
Social media
Facebook i Instagram zdecydowanie znajdują się na podium wśród mediów społecznościowych. W ciągu dnia korzysta z nich miliardy użytkowników na świecie. To dwa najbardziej rozwinięte portale, na których informacje rozpowszechniają się szybciej niż zdążysz pomyśleć. Otwierając firmę powinieneś pomyśleć o tej darmowej i szybkiej reklamie.
Zwykły post ze zdjęciem nie zrobi wielkiego wrażenia w Internecie, a wręcz przeciwnie, odstraszy potencjalnych klientów. Każdy lubi miejsca, w których coś się dzieje, a nie te, które wieją nudą.
Choć nie jest to łatwe zadanie, jak może nam się wydawać, to jednak nie jest nieosiągalne.
Co zatem należy zrobić?
Na początek warto poznać swoją grupę docelową, czyli osoby, do których kierujesz swoje działania i które chcesz przyciągnąć.
Poznanie persony i grup docelowych
Kluczowym zadaniem w prowadzeniu social mediów jest określenie grup docelowych oraz poznawanie persony.
Persona to fikcyjna postać, reprezentująca daną grupę docelową. Przypisujemy jej zbiór cech właściwych dla tej grupy. Ogólnie rzecz biorąc, jest to nasz idealny odbiorca – klient.
Im więcej dowiesz się o swoim odbiorcy, tym łatwiej będzie stworzyć odpowiednią komunikację, dzięki czemu dotrzesz do niego skuteczniej.
Zadawaj pytania:
- Kim jest?
- Gdzie pracuje?
- Jakie stanowisko zajmuje?
- Jaką branżę reprezentuje?
- Jak wygląda jego typowy dzień?
- Na co jeszcze zwrócić uwagę?
To najważniejsze punkty przy określaniu odbiorcy. Bez tego nie będziesz wiedział, do kogo pisać i jak to robić.
Aby znaleźć i zbudować personę, warto przeanalizować dane, jeśli posiadasz własną stronę internetową. Skorzystaj w tym przypadku z Google Analytics.
Facebook – copywriting jak skutecznie pisać posty?
Posty na Facebooku powinny być interesujące, przyciągające wzrok. Każdy po ich przeczytaniu powinien mieć chęć udostępnienia. Nie chodzi o ilość postów, które napiszesz w ciągu miesiąca, ale o ich zasięg i zaangażowanie odbiorców.
Posty, które angażują, to posty w których:
- dzielisz się wiedzą z Twoimi odbiorcami,
- rozwiązujesz problemy klientów w Twojej branży,
- przedstawiasz swoją firmę,
- relacjonujesz nowinki z branży,
- pozwalasz klientowi brać udział w wyborze np. jakiegoś projektu, zmian w ofercie,
- odpowiadasz na często zadawane pytania.
Zasady pisania postów
Prosty i poprawny język
Tekst powinien, być napisany krótko i zrozumiale dla każdego.
Czytelność tekstu
Długa i nieprzejrzysta treść nikogo nie przyciągnie, a wręcz odepchnie. Tak jak w szkole estetyka jest najważniejsza. Warto stosować akapity, hasztagi i emotki.
Ciekawa i interesująca treść
Nikt nie przeczyta do końca nudnej książki i nie obejrzy nudnego filmu. Tak samo jest z postem. Odbiorca nie będzie marnował czasu na nudny tekst. Spraw, aby twój post wzbudzał zainteresowanie. Pokaż wyjątkowość twoje firmy.
Cal to action
Używaj bezpośrednich zwrotów, np. „kup”, „udostępnij”. W ten sposób wskażesz odbiorcy, czego oczekujesz lub co ma zrobić.
Zapytania
Na początku spróbuj unikać otwartej formy pytań, czyli „Jak…”. Rozważ zadawanie pytań w formie zamkniętej, np. ”w skali od 1 do 10 ten produkt podoba mi się..”
Grafika
Spraw swoją grafiką zachwyt u odbiorcy. To ona przyciąga jako pierwsza, a potem zachęca do spojrzenia głębiej w tekst.
Zdjęcia
Najbardziej lubiane zdjęcia przez social media to naturalne, pokazujące życie firmy za kulis.
Oznaczanie
Oznaczaj firmy z Tobą współpracujące, aby twój post dotarł większej liczby odbiorców, oraz dodawaj lokalizacje, aby twój zasięg był większy.
Harmonogram
Pilnuj regularności twoich postów. Zbyt długa przerwa w publikowaniu postów może zmniejszyć zainteresowanie Twoich dotychczas zdobytych odbiorców.
Metoda 2-3-1
Metoda, według której najważniejsze słowa należy umieszczać na końcu zdania, mniej ważne na początku, a te najmniej ważne w środku.
Podsumowanie
To tylko kilka wskazówek, które możesz samodzielnie opracować, aby uzyskać zaangażowaną społeczność w sieci. Pamiętaj, żeby przy tym być autentyczny. Coraz bardziej stawia się na firmy, które pokazują ludzką twarz oraz życie firmy „od kuchni”.
Nadal nie czujesz się pewnie, aby pisać posty i angażować społeczność? W naszej agencji mamy doświadczonych specjalistów ds. social media. Napisz do nas, a my przedstawimy Ci co możemy dla Ciebie zrobić!
Czytaj także: