SP-Media Tworzenie stron www

Social media. Jak pisać, aby inni czytali Twoje posty? 

Świetną wizytówką, a zarazem miejscem do pokazania swoich zakresów działań są media społecznościowe. Dają nam one łączność z klientem. Twoje treści w social media są Twoją reklamą. Aby dobrze zostały przyjęte, muszą być napisane w chwytliwy sposób. Twoje treści powinny zwracać uwagę jak największej liczbie odbiorców, tak aby potem klienci dzięki temu sami przychodzili do Twojej firmy. 

W tym artykule pokaże ci parę wskazówek jak pisać posty, aby ich zasięg na stronie był zadawalający. 

  1. Social media
  2. Kampania Social medida i jej persona
  3. Facebook copywriting jak skutecznie pisać posty? 
  4. Zasady pisania postów
  5. Podsumowanie

1. Social media 

Facebook i Instagram są, zdecydowanie na podium w social mediach.  W ciągu dnia korzysta z nich miliardy użytkowników na świecie.  Są to dwa najbardziej rozwinięte portale, na których informacje rozpowszechniają, się szybciej niż zdążysz pomyśleć. Otwierając, swoją firmę powinniśmy, pomyśleć o tej darmowej i szybkiej reklamie. 

Zwykły post ze zdjęciem nie zrobi wielkiej furory w Internecie, a wręcz odwrotnie, odepchnie od Ciebie potencjalnych klientów. Każdy lubi miejsca, w których coś się dzieje, a nie wieje nudą. 

Choć nie jest to łatwe, jak może nam się wydawać, to też nie jest to nieosiągalne. 

2. Kampania social media i jej persona

Kluczowym zadaniem w prowadzeniu social mediów, jest określenie grupy docelowej. Im dokładniej to zrobisz, tym łatwiej będzie ci  stworzyć komunikatywność, a co za tym idzie łatwiejsze dotarcie do odbiorców. 

Na co zwrócić uwagę przy określaniu docelowej grupy odbiorców?

To najważniejsze punkty przy określaniu społeczności do której będziemy się zwracać. Bez tego nie będziesz wiedział do kogo pisać i co najważniejsze jak pisać. 

3. Facebook copywriting jak skutecznie pisać posty? 

Posty na Facebooku powinny być interesujące, zatrzymujące wzrok. Każdy po przeczytaniu powinien mieć odruch udostępniania, aby inni tez mogli zobaczyć. Nie liczy, się to ile tych postów napiszesz w ciągu miesiąca, ale to ile post będzie miała zasięgów i ilu odbiorców będzie zainteresowanych czytaniem czy też udostępnianiem go.  Po co pisać skoro i tak nikt nie czyta. 

4. Zasady pisania postów 

I. Prosty i poprawny język – tekst powinien, być krótko napisany i zrozumiale dla każdego.

II. Czytelność tekstu – długa i nieprzejrzysta treść nikogo nie przyciągnie, a wręcz odepchnie. 

Tak jak w szkole estetyka jest najważniejsza. Warto stosować akapity, hasztagi i emotki. 

III. Ciekawa i interesująca treść – nikt nie przeczyta nudnej  książki i nie obejrzy nudnego filmu. Tak samo jest z postem. Nikt nie będzie marnował czasu na nudny tekst. Spraw, aby twój post wzbudzał zainteresowanie. Pokaż wyjątkowość twoje firmy. 

IV. Cal to action – używaj bezpośrednich zwrotów, np. „kup”, „udostępnij”. W ten sposób wskażesz odbiorcy, czego oczekujesz lub co ma zrobić. 

V. Zapytania  – pytania chyba nikt ich nie lubi. Nie zadawaj ich w formie otwartej np. „Jak”. Rozważ zadawanie pytań w formie zamkniętej, np. ”w skali od 1 do 10, ten produkt podoba mi się..” 

VI. Grafika – spraw swoją grafiką zachwyt u odbiorcy. To ona przyciąga jako pierwsza, a potem zachęca do spojrzenia głębiej w tekst. 

VII. Zdjęcia – najbardziej lubiane zdjęcia przez social media to naturalne, pokazujące życie firmy za  kulis. 

VIII. Oznaczanie  – oznaczaj firmy z Tobą współpracujące, aby twój post dotarł większej liczby odbiorców, oraz dodawaj lokalizacje, twój zasięg będzie większy.

VIX. Harmonogram – pilnuj regularności twoich postów. Zbyt długa przerwa w publikowaniu postów może zmniejszyć zainteresowanie Twoich dotychczas zdobytych odbiorców. 

Podsumowanie 

Może nie każdy czuje się pewny, aby pisać posty. W naszej agencji mamy doświadczonych specjalistów ds. social media. Napisz do nas, a my przedstawimy Ci co możemy dla Ciebie zrobić!