SP-Media Tworzenie stron www

Dlaczego oszczędzanie na copywritingu to błąd?

Przychodzący do projektantów stron internetowych klienci bardzo dużą uwagę przywiązują do wizualnej części strony oraz do jej sprawnego działania. Tymczasem copywriting traktują nierzadko po macoszemu, uznając, że treści na www ich klienci nie będą czytali. To ogromny błąd, który nie tylko utrudnia znalezienie firmy w Internecie, ale też zniechęca odbiorców do zakupów czy wejścia we współpracę. Dlaczego nie warto oszczędzać na copywritingu?

Mity na temat copywritingu

Wiele lat temu utarło się przekonanie, że „tekstów na stronach internetowych nikt nie czyta”. Ograniczone budżetami firmy ucinają więc wydatek na profesjonalne teksty copywriterskie przy tworzeniu www, decydując się na przypadkowe treści lub napisanie wszystkiego samemu.

Skutek zazwyczaj zbliżony jest do sytuacji, w której na luksusowym, dopieszczonym aucie odznacza się wielka rysa od bagażnika po maskę lub gdy do sukienki od projektanta dobrane są stare trampki. Taka strona nigdy nie będzie w 100% profesjonalna i nie przyniesie pożądanego efektu – zarówno sprzedażowego, jak i wizerunkowego, bo… pozostanie niedopracowana.

Copywriting to nie tylko teksty w poszczególnych boxach czy artykuły na bloga. Mylne jest też przekonanie, że copywriter to osoba, której zadaniem jest napisanie zgrabnych wyrażeń bez błędów ortograficznych czy zredagowanie tego, co dostarczy klient. Dobrze zaprojektowane treści ułatwiają proces sprzedażowy, budują wizerunek i podbijają www w wyszukiwarkach. Są napisane są od A do Z na każdej podstronie na podstawie briefa i innych, dostarczonych informacji.

Przewodnik po stronie internetowej

Profesjonalny copywriter to osoba, która słowami prowadzi klienta od części hero, przez produkty, aż po sfinalizowanie transakcji. Konkretne, rozłożone informacje, łatwe i przyjemne w odbiorze zdania, a nawet wciągające, zabawne, wzbudzające lub odpowiadające na potrzebę opisy pomagają odbiorcom podjęcie decyzji o potencjalnym zakupie i uwypuklają charakterystyczne cechy marki.

SP-Media Tworzenie stron www
SP-Media Tworzenie stron www

MARKETINGOWY PRZEWODNIK PRZEDSIĘBIORCY

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jakie sekrety skrywają się za sukcesem w dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu?

A może czujesz, że działania w social media to dla Ciebie nieznany i potencjalnie niewykorzystany obszar, który mógłby znacząco wpłynąć na rozwój Twojej firmy?

Nasz newsletter ma na celu odpowiedzieć na te pytania i dostarczyć Ci najświeższych, wartościowych informacji w tej dziedzinie.

UX – doświadczenie użytkownika

WWW bez wdrożonego User Experience szybko zniechęca użytkowników – jest to jedną z najczęstszych przyczyn porzucenia koszyka. Specjalista od copywritingu powinien znać tajniki UX Designu, czyli takiego ułożenia informacji oraz opracowania przycisków z CTA, które są zrozumiałe w odbiorze i skłaniające do działania. To detale, które mają ogromne znaczenie – dzięki nim klient przechodzi od strony głównej do innych pożądanych miejsc bez zastanawiania się, co zrobić dalej.

Copywriting SEO

Wśród copywriterów są także specjaliści od SEO. To osoby, które tak projektują treści, by nie tylko zachęcały do zakupów, ale też były atrakcyjne dla algorytmów Google. Te wytyczne zmieniają się regularnie, a zasady są bardzo skomplikowane – jednak eksperci w tej dziedzinie potrafią napisać takie treści przy użyciu wskazanych słów kluczowych, które pomagają trafić na daną WWW przez wyszukiwarkę.

SP-Media Tworzenie stron www

Budowanie wizerunku

W przypadku firm, adresujących swoje usługi do sektora B2B, bardzo ważne jest także budowanie wizerunku. Managerowie czy prezesi, którzy mają wejść we współpracę z daną marką, na początku wyszukują informacje na jej temat w sieci, niezobowiązująco zapoznając się z ofertą, zespołem czy możliwościami produkcyjnymi. Na tym etapie nie mają jeszcze kontaktu z handlowcami, więc ważne jest, aby zrobić na nich doskonałe wrażenie. Profesjonalny wizerunek można wyczytać nie tylko w samych treściach, ale też w tym, czy przedsiębiorca nie oszczędzał na stronie internetowej i zdecydował się na realizację dopracowaną w każdym detalu.

Projekt od A do Z

W SP-Media uważamy, że profesjonalna strona internetowa to taka, która skutecznie sprzedaje. Aby tak się stało, musi być estetyczna, funkcjonalna, łatwa w obsłudze i zawierać profesjonalne treści copywriterskie. Dzięki temu nie tylko przeprowadzi klienta przez cały proces zakupowy, ale też będzie świadczyła o poważnym wizerunku firmy oraz świetnie pozycjonowała się w wyszukiwarkach.

Tutaj przeczytasz, jak pisać, aby inni czytali Twoje posty? 

Współpracujemy z najlepszymi ekspertami od copywritingu w Polsce – skontaktuj się z nami, aby poznać ofertę na Twoją stronę internetową!

    Napisz do nas