SPM_3

5 najlepszych narzędzi marketingowych do analizy

Ostatnio przybliżyliśmy Wam zalety analityki marketingowej. Aby w pełni wykorzystać jej potencjał, warto posługiwać się dostępnymi na rynku narzędziami, które ułatwią analizę i wyciąganie syntetycznych wniosków. Dzisiaj przedstawimy Wam 5 najlepszych narzędzi marketingowych do analizy kampanii.

  1. Google Analytics
  2. CrazyEgg
  3. Yandex Metrica
  4. Ahrefs
  5. Senuto

1. Google Analytics

Chyba nikogo nie dziwi to, że na naszej liście znajduje się akurat to narzędzie? Jak w przypadku wielu produktów od Google, wygrywa ono swoją prostotą, intuicyjnym rozkładem danych i dostępnością (jest ono darmowe). Do szeregu zalet tego narzędzia zaliczyć można również elastyczność i możliwość dopasowania raportów pod swoje zapotrzebowanie.

Wśród raportów, które oferuje nam ten program wyróżnić można:

Poniżej przedstawiamy przykładowy widok danych, a w celu odkrycia potencjalnych możliwości tego narzędzia odsyłamy tutaj.

SP-Media Tworzenie stron www

2. CrazyEgg

To narzędzie traktować powinno się jako dodatek do bardziej zaawansowanych programów. Jednakże dzięki swojej funkcjonalności warto zastanowić się nad jego wykorzystaniem w codziennej pracy. Dzięki mapom cieplnym umożliwia on śledzenie zachowania użytkowników witryny w przejrzysty sposób i bezpośrednio na analizowanej stronie.

Oferuje on kilka rodzajów wizualizacji danych, wśród których wymienić można:

SP-Media Tworzenie stron www
SP-Media Tworzenie stron www

MARKETINGOWY PRZEWODNIK PRZEDSIĘBIORCY

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jakie sekrety skrywają się za sukcesem w dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu?

A może czujesz, że działania w social media to dla Ciebie nieznany i potencjalnie niewykorzystany obszar, który mógłby znacząco wpłynąć na rozwój Twojej firmy?

Nasz newsletter ma na celu odpowiedzieć na te pytania i dostarczyć Ci najświeższych, wartościowych informacji w tej dziedzinie.

3. Yandex Metrica

To drugie co do wielkości narzędzie marketingowe do analizy ruchu w Internecie. Wiele rozwiązań przypomina te znajdujące się w Google Analytics, jednakże w funkcjach Yandex Metrica znaleźć można również wbudowane mapy ciepła czy nagrywanie sesji użytkowników. Odznacza się on również innymi możliwościami i wśród funkcji tego urządzenia warto wymienić:

4. Ahrefs

Czwartym narzędziem do analizy, które chcielibyśmy Wam dzisiaj przedstawić jest Ahrefs. Służy ono najczęściej do link buildingu, aczkolwiek sprawdza się równie dobrze w procesie monitorowania i dobierania słów kluczowych, dzięki którym zwiększyć można ruch przychodzący na stronie. Wśród najciekawszych funkcji Ahrefs warto wymienić:

5. Senuto

To nieodłączne narzędzie wykorzystywane w działaniach SEO, ponieważ dzięki raportowi „Analiza widoczności” umożliwia analizowanie słów kluczowych oraz widoczności strony. Dzięki mocno rozbudowanej bazie zawierającej 101 milionów słów kluczowych, otrzymujemy dane dotyczące wyszukiwań użytkowników na bieżąco. Zalecamy korzystanie z tego narzędzia w, z pozoru podobnych do siebie, 3 przypadkach:

Podsumowanie

Dostępność narzędzi służących do analizy marketingowej z pewnością sprawi, że każdy znajdzie coś dla siebie. Dzisiaj przedstawiliśmy jedynie kilka z najciekawszych wyborów, które mogą pomóc Wam w codziennej pracy. Niektórym z nich przyjrzymy się bliżej w następnych wpisach.

    Napisz do nas