SP-Media Tworzenie stron www

UX/UI – 6 porad projektowania przycisków 

Choć sześć porad to nie wiele, niedawno pisałem na blogu o tym, czym jest UX/UI. Dowiedzieliśmy się, że UX to zbiór wszystkich doświadczeń użytkownika podczas korzystania ze strony, a UI to projektowanie interfejsu użytkownika. W tym wpisie pokażę Ci, jak projektować lepsze przyciski pod względem użyteczności oraz wyglądu.

Padding

To wewnętrzny margines określający odstęp pomiędzy początkiem elementu, a jego treścią. Wielkość paddingu zależy od zastosowanego fontu. Jeśli nie wiesz, jak to sprawdzić, pokażę Ci małą sztuczkę: utwórz dużą literę „W”. W ten sposób określisz odstęp od górnej i dolnej krawędzi. Dla bocznych odstępów, zastosuj podwójne „WW”.

UX/UI

Dwa przyciski obok siebie

Jeśli chcesz umieścić dwa przyciski obok siebie, zadbaj o to, by było jasne, który z nich jest ważniejszy. Przycisk mniej ważny może być w kolorze szarości typu „duch” – obrys bez wypełnienia.

Kolory

Na pewno niejednokrotnie spotkałeś się z kolorami przypisanymi do konkretnych funkcji. Ważne jest, aby kolor przycisku odpowiadał jego funkcji, np. „Usuń” powinno być w kolorze czerwonym, a „Zapisz” w zielonym/niebieskim.

SP-Media Tworzenie stron www
SP-Media Tworzenie stron www

Przycisk Anuluj

Nadaj mu kolor szarości. Unikaj kolorowego wypełnienia lub obrysu.

SP-Media Tworzenie stron www

Sprecyzuj etykietę

Tekst na przycisku powinien być zachęcający do działania. Unikaj ogólnych nazw typu „OK” czy „Anuluj”, które nie informują użytkownika o dokładnym działaniu przycisku. Dąż do prostoty i jasności.

SP-Media Tworzenie stron www

CTA i kolor czerwony

Kolor czerwony powinien być zarezerwowany dla funkcji ostrzegawczych i przycisków destrukcyjnych. Istnieją inne kolory odpowiednie dla przycisków CTA.

Podsumowanie

Może wydają się to drobne kwestie, ale przyciski odgrywają kluczową rolę na stronie. Dbaj o czytelność i zrozumiałość. Może masz pytania? Napisz do nas!

    Napisz do nas

    SP-Media Tworzenie stron www
    SP-Media Tworzenie stron www

    MARKETINGOWY PRZEWODNIK PRZEDSIĘBIORCY

    Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jakie sekrety skrywają się za sukcesem w dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu?

    A może czujesz, że działania w social media to dla Ciebie nieznany i potencjalnie niewykorzystany obszar, który mógłby znacząco wpłynąć na rozwój Twojej firmy?

    Nasz newsletter ma na celu odpowiedzieć na te pytania i dostarczyć Ci najświeższych, wartościowych informacji w tej dziedzinie.