trendy w marketingu 2024

Trendy w marketingu 2024 – co musisz wiedzieć?

Nadszedł rok 2024 – a z nim najnowsze trendy marketingowe, które z tegorocznej ciekawostki mają potencjał na zmianę w narzędzia, które zrewolucjonizują naszą codzienność. Co musisz wiedzieć, by być na bieżąco? Jakie trendy reklamowe warto wrzucić do swojej strategii komunikacji na przyszły rok? Sprawdź!

Sztuczna Inteligencja królem 2024

Nie ma wątpliwości, że prawdziwym hitem 2023 roku jest sztuczna inteligencja. Odmieniana przez wszystkie przypadki technologia porównywana jest do powstania Internetu, maszyny parowej czy elektryczności. Wielkie korporacje ściągają się w jej ulepszaniu, przyspieszaniu czy poprawie doświadczeń użytkownika.

SP-Media Tworzenie stron www

W jaki sposób możesz wykorzystać AI do promocji swojego biznesu w 2024 roku?

  1. Pisz jeszcze lepsze treści – posty, artykuły, scenariusze, które zaciekawią Twoją grupę docelową.
  2. Twórz wyjątkowe grafiki – już nie musisz mieć specjalnych umiejętności, by Twoja marka zyskała wyjątkową identyfikację wizualną.
  3. Zadbaj o wtyczki AI do swoich stron www – to zaawansowany trend, który wykorzystują najlepsze firmy. Pomyśl, jak SI może wesprzeć Twoich odbiorców w wyszukiwaniu spersonalizowanych ofert i zleć napisanie aplikacji programiście.

Przede wszystkim jednak nie udawaj, że sztuczna inteligencja nie istnieje. Ten trend będzie prawdopodobnie tylko rósł, a biegłość w obsłudze aplikacji oraz znajomość działania systemu (który – wbrew – pozorom jest bardzo prosty) pomoże Ci pozostać o krok przed konkurencją.

Videomarketing obowiązkowym elementem

TikTok, Instagram, Facebook i YouTube to w Polsce obecnie najważniejsze kanały dotarcia do (nie tylko młodych) klientów. Jeśli na swoich kontach nie jesteś w stanie przebić się organicznie do szerszej publiczności z postami, które kiedyś podbijały serca tysięcy użytkowników, czas zainwestować w profesjonalne rolki.

Pokazuj, jak nieszablonowo wykorzystać Twoje produkty, dawaj rady, żartuj, dziel się codziennością – najważniejsze, by robić to w formie video. Nie masz w sobie odwagi, by zacząć? Napisz do nas – nasze specjalistki od social mediów wesprą Cię w działaniu.

Facebook Threads szansą na wybicie

Nowa aplikacja, która ma stać się alternatywą do portalu X (kiedyś Twitter) niedawno została wydana w Polsce. Załóż konto – podepnij je pod Instagrama i zacznij działać jak najszybciej. To jeszcze dziewicze miejsce, w którym Twoja marka może stać się prawdziwą gwiazdą.

Komentuj rzeczywistość, wspieraj innych użytkowników, dziel się obawami, radościami i żartami, a z pewnością szybko zyskasz w Facebook Threads sławę. Napisz do nas, jeśli chcesz wiedzieć, jak założyć konto i jak krok po kroku poruszać się po portalu.

TikTok w kontakcie z młodymi

Chińska aplikacja TikTok to chyba jedyne takie miejsce w Internecie, w którym za pomocą jednego wyjątkowego filmiku możesz w ciągu 24 godzin stać się globalną gwiazdą. Nagrania nie muszą być dopracowane, ale powinny być merytoryczne, ciekawe, zabawne – po prostu wywoływać emocje.

SP-Media Tworzenie stron www

Jeśli Twoi klienci to osoby w wieku 15-30 lat, konto w tej aplikacji jest obowiązkowe dla Twojego biznesu. Filmy na TikToka – tak, jak rolki na Instagrama czy Facebooka – szybko obrobisz w darmowej aplikacji InShot.

LinkedIn dla B2B

Jednym z zaskakujących trendów na 2024 rok jest rosnąca w Polsce popularność LinkedIna. Portal, który wszyscy jakiś czas temu spisali na straty, od kilku miesięcy zyskuje drugie życie i jest wśród obowiązkowych miejsc wśród firm, oferujących produkty i usługi B2B.

Stwórz markę ekspercką. Dziel się sukcesami, ale też przyznawaj do porażek, radź innym, jak optymalnie wykorzystać Twoje produkty czy usługi oraz informuj o trendach i zmianach ze swojej branży. Zadbaj także o optymalizację profilu, m.in. pod kątem słów kluczowych czy identyfikacji wizualnej – napisz lub zadzwoń do nas, z pewnością Ci w tym pomożemy.

SP-Media Tworzenie stron www
SP-Media Tworzenie stron www

MARKETINGOWY PRZEWODNIK PRZEDSIĘBIORCY

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jakie sekrety skrywają się za sukcesem w dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu?

A może czujesz, że działania w social media to dla Ciebie nieznany i potencjalnie niewykorzystany obszar, który mógłby znacząco wpłynąć na rozwój Twojej firmy?

Nasz newsletter ma na celu odpowiedzieć na te pytania i dostarczyć Ci najświeższych, wartościowych informacji w tej dziedzinie.

Wielkie idee i cancel culture

Wciąż rosnącym trendem, szczególnie wśród konsumentów z pokolenia Z, są zakupy zgodne z osobistymi przekonaniami. Pomyśl więc o tym, co jest ważne dla Twojej grupy docelowej. Czy to troska o środowisko, prawa kobiet, równość, work-life-balance? Zidentyfikuj najważniejszą wartość i pokaż swoje produkty lub usługi w tym świetle.

Podsumowanie

Pamiętaj jednak, że ten medal ma dwie strony – wiara w wielkie idee niesie za sobą możliwość „scancelowania”, czyli nagłego odpływu odbiorców przez popełnione błędy w komunikacji. Jeśli Twój żart może obrażać którąś z płci czy grup wiekowych, mniejszości, czyjeś pochodzenie itp., lepiej sobie odpuść. Ostracyzm społeczny i nagły, gwałtowny hejt to również szybko rosnące, choć niepożądane trendy na 2024 rok.

Zadbaj o swój wizerunek w sieci – twórz go z ekspertami z SP-Media i myśl strategicznie!

    Napisz do nas