SP-Media Tworzenie stron www

O czym pamiętać tworząc wydarzenie na Facebooku?

Idzie lato, zaczynamy spędzać aktywniej czas, a coraz więcej firm, instytucji organizuje atrakcyjne eventy. Jak się przez nie przebić? Postanowiłam spisać Wam najważniejsze zasady, jakimi warto się kierować, tworząc wydarzenia na Facebooku, na które ludzie będą chcieli przychodzić, czy dołączyć online. Sprawdźmy razem, o czym pamiętać tworząc wydarzenie na Facebooku?

Na początek…

Zacznijmy od przemyślenia całego wydarzenia pod kątem:

Lista pytań nie jest sprecyzowana konkretnie dla jednego rodzaju wydarzeń, przyda się zarówno dla tych online jak i offline.

Kolejny krok…

To grafika. Myślę, że doskonale wiesz, jak obraz potrafi przyciągnąć uwagę. Tak też powinno być przy Twoim wydarzeniu. Estetyczna i ciekawa grafika, spójna z tematem wydarzenia to pierwszy krok do złapania kandydatów w sidła Twojego wydarzenia.

Jak ją przygotować?

Proponuje zaprzyjaźnić się z takimi programami jak np. Canva czy Snappa. To darmowe programy, które są bardzo intuicyjne, posiadają wiele możliwości tworzenia przeróżnych grafik. Jeśli nie czujesz się w tym dobrze, możesz zawsze skorzystać z przygotowanych szablonów, które znajdziesz na tych stronach.

! Pamiętaj o odpowiednich wymiarach grafiki do wydarzenia – 1920 × 1080, (16:9).

Na plus będzie także umieszczenie na grafice nazwy wydarzenia, lokalizacji, daty i godziny rozpoczęcia.

Czas pokazać przykłady, żebyśmy się doskonale zrozumieli! 🙂

SP-Media Tworzenie stron www
Wydarzenie — koncert, źródło Facebook:
Wyspa Młyńska w Bydgoszczy

A co z opisem wydarzenia?

O nic się nie martw, już u góry zrobiliśmy dobre przygotowanie do tego punktu. Teraz zadbaj o to, aby uwzględnić te wszystkie rzeczy, o których pisałam Ci na początku i spowoduj poczucie potrzeby dołączenia do Twojego wydarzenia.

Napisz procedurę zakupu biletu, o wymogach rejestracji (dodaj link do strony!). Skup się na przynajmniej trzech korzyściach wzięcia udziału. Przedstaw harmonogram wydarzenia. Nie zapomnij dopisać o dodatkach, niespodziankach, jakie czekają uczestników. Dodaj na mapie dokładną lokalizację, nawet nie wiesz, jak to ułatwi dotarcie Twoim gościom. Jeśli masz sponsorów wydarzenia, to dobry moment, żeby ich tu wypisać. 😉

Dodatkowo

Na koniec

Utworzyć wydarzenie na Facebooku to nie jest wielka sztuka. Sztuką jest pamiętać o zawarciu najważniejszych informacji, stworzyć chwytliwy opis oraz grafikę i przyciągnąć maksymalną liczbę osób.

A jeśli potrzebujesz instrukcji tworzenia krok po kroku, to możesz ją znaleźć tutaj.