O czym pamiętać tworząc wydarzenie na Facebooku?
Idzie lato, zaczynamy spędzać aktywniej czas, a coraz więcej firm, instytucji organizuje atrakcyjne eventy. Jak się przez nie przebić? Postanowiłam spisać Wam najważniejsze zasady, jakimi warto się kierować, tworząc wydarzenia na Facebooku, na które ludzie będą chcieli przychodzić, czy dołączyć online. Sprawdźmy razem, o czym pamiętać tworząc wydarzenie na Facebooku?
Na początek…
Zacznijmy od przemyślenia całego wydarzenia pod kątem:
- dla kogo jest to wydarzenie,
- dlaczego warto wziąć w nim udział,
- co wyniesie uczestnik z tego wydarzenia (nie chodzi tylko o dobra fizyczne, mogą to być niezapomniane emocjonalne doznania),
- co wyróżnia Twoje wydarzenie,
- czy wydarzenie jest płatne, jeśli tak wróć do punktu „dlaczego warto” i sprawdź, czy na pewno uwzględniłeś wszystkie zalety. Przekonanie odbiorców wymaga dużej pracy!
- gdzie i w jaki sposób nabyć bilet, wejściówkę. Postaraj się, aby sam proces był łatwy i przejrzysty. Nie chcemy, aby uczestnik zrezygnował na samym wstępie. Jeśli jeszcze dopiszesz do kiedy otwarta jest lista zapisów, czy możliwość zakupu biletu, to z pewnością unikniesz dodatkowych pytań.
- kiedy i ile trwa wydarzenie. Oprócz podania daty i godziny rozpoczęcia pamiętaj, aby mniej więcej określić czas jego trwania. Niektórzy lubią mieć zaplanowany dzień i taka informacja może być dla nich niezwykle istotna.
- miejsce wydarzenia, opisz je krótko. Odbiorcy lubią wiedzieć, jak się przygotować. Jeśli organizujesz wydarzenie w teatrze, to wiadomo, że strój będzie się różnił od koncertu na stadionie. Może na przykład organizujesz warsztaty na wsi, gdzie ma być deszczowy błotnisty weekend, nie zapomnij więc wspomnieć o zabraniu kaloszy, czy ciuchów, które nie szkoda im zabrudzić, bo planujecie malować całe dnie!
- udogodnień, czy posiadasz bezpłatny parking, toalety, zaplecze gastronomiczne, WiFi, łatwy dojazd,
- czy oferujesz jakieś tzw. gratisy. Może do biletu dorzucasz pamiątki z tego wydarzenia, albo na zakup pierwszego produktu jest promocja -5%.
Lista pytań nie jest sprecyzowana konkretnie dla jednego rodzaju wydarzeń, przyda się zarówno dla tych online jak i offline.
Kolejny krok…
To grafika. Myślę, że doskonale wiesz, jak obraz potrafi przyciągnąć uwagę. Tak też powinno być przy Twoim wydarzeniu. Estetyczna i ciekawa grafika, spójna z tematem wydarzenia to pierwszy krok do złapania kandydatów w sidła Twojego wydarzenia.
Jak ją przygotować?
Proponuje zaprzyjaźnić się z takimi programami jak np. Canva czy Snappa. To darmowe programy, które są bardzo intuicyjne, posiadają wiele możliwości tworzenia przeróżnych grafik. Jeśli nie czujesz się w tym dobrze, możesz zawsze skorzystać z przygotowanych szablonów, które znajdziesz na tych stronach.
! Pamiętaj o odpowiednich wymiarach grafiki do wydarzenia – 1920 × 1080, (16:9).
Na plus będzie także umieszczenie na grafice nazwy wydarzenia, lokalizacji, daty i godziny rozpoczęcia.
Czas pokazać przykłady, żebyśmy się doskonale zrozumieli! 🙂
A co z opisem wydarzenia?
O nic się nie martw, już u góry zrobiliśmy dobre przygotowanie do tego punktu. Teraz zadbaj o to, aby uwzględnić te wszystkie rzeczy, o których pisałam Ci na początku i spowoduj poczucie potrzeby dołączenia do Twojego wydarzenia.
Napisz procedurę zakupu biletu, o wymogach rejestracji (dodaj link do strony!). Skup się na przynajmniej trzech korzyściach wzięcia udziału. Przedstaw harmonogram wydarzenia. Nie zapomnij dopisać o dodatkach, niespodziankach, jakie czekają uczestników. Dodaj na mapie dokładną lokalizację, nawet nie wiesz, jak to ułatwi dotarcie Twoim gościom. Jeśli masz sponsorów wydarzenia, to dobry moment, żeby ich tu wypisać. 😉
Dodatkowo
- wydarzenie na Facebooku może być publiczne albo prywatne,
- dla wydarzeń publicznych możesz stworzyć kod QR,
- wydarzenie może mieć więcej niż jednego organizatora,
- dodawaj regularnie posty w wydarzeniu, aby utrzymać komunikację z użytkownikami,
- ogłaszaj Twoje wydarzenie na grupach na Facebooku związanych z Twoją tematyką,
- zaproś jak najwięcej osób, nawet tych, którzy z góry wiesz, że nie są zainteresowani (oni może nie skorzystają, ale je zapamiętają i gdzieś w rozmowie ze znajomymi wspomną o tym wydarzeniu),
- dozuj informacje. Czasami fajnie wywołać efekt oczekiwania odsłonięcia kolejnych artystów, prelegentów, atrakcji. Pamiętaj, tylko żeby na początku wspomnieć o datach ujawnienia kolejnych niespodzianek,
- możesz reklamować swoje wydarzenie. Jeśli nie wiesz jak, skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy Ci wypełnić po brzegi sale twojego wydarzenia.
Na koniec
Utworzyć wydarzenie na Facebooku to nie jest wielka sztuka. Sztuką jest pamiętać o zawarciu najważniejszych informacji, stworzyć chwytliwy opis oraz grafikę i przyciągnąć maksymalną liczbę osób.
A jeśli potrzebujesz instrukcji tworzenia krok po kroku, to możesz ją znaleźć tutaj.
Dołącz do naszego newslettera i bądź o krok przed innymi!
Zapisz się na nasz newsletter, aby:
- Otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach na blogu.
- Korzystać z unikalnych porad i wskazówek specjalnie dla naszych subskrybentów.
- Być na bieżąco z nowościami i inspiracjami, które pomogą Ci działać jeszcze skuteczniej.
💡 Nie przegap żadnych nowości – zapisz się teraz!