SP-Media Tworzenie stron www

Jak zaprojektować dobrą wizytówkę w 5 krokach ?

Nie liczy się wielkość wizytówki, ważne jest, aby osiągnąć skuteczny efekt. Trzeba jednak pamiętać o paru istotnych sprawach, o których warto pomyśleć na etapie projektowania i druku. 

Dzięki temu będziesz miał pewność, że twoja wizytówka przyniesie nowe okazje biznesowe oraz nowych klientów. 

Czym są i jakie mają zastosowanie wizytówki? 

Ile razy pytając „Dlaczego nie zrobisz sobie wizytówek?” Słyszę, że to nie potrzebne, że bez tego jakoś biznes się kręci, że to tylko dodatkowy koszt. Wizytówka to nie tylko zwykła kartka z danymi. Wręczając swojemu klientowi wizytówkę w jakimś stopniu nawiązujesz znajomość, oraz wzbudzasz zaufanie klienta do ciebie. Dzięki wizytówek również większa część społeczności Dowiaduje się o twojej firmie. W ten sposób zdobywasz klientów. Nie ma znaczenia kiedy wprowadzisz swoje wizytówki. Czy to będzie na początku, czy w momencie kiedy chcesz odświeżyć dotychczasową identyfikacje wizualną. Na każdym etapie wizytówki są narzędziem użytecznym w budowaniu relacji z klientami. 

Krok 1 – kiedy i w jakich sytuacjach będziesz z nich korzystać 

Najczęściej podczas przedstawiania się. Wtedy wręczamy osobistą lub firmową wizytówkę. Dlaczego? W trakcie rozmowy, wielu informacji, klient może zapomnieć nazwę Twojej firmy i twoich danych. 

Wtedy, kiedy chce, się z Tobą skontaktować na ratunek przychodzi wizytówka, na której zawarte są wszystkie potrzebne informacje.

Często robisz zakupy do firmy prawda? No właśnie i w tym przypadku również przyda się wizytówka. Zapamiętywanie wszystkich informacji jest nie możliwe, dlatego po co przy kasie dyktować informacje firmy skoro możesz podać wizytówkę. Ominiesz tym sposobem również niechciane błędy, które może popełnić kasjerka podczas wpisywania danych wtedy kiedy Ty jej dyktujesz. 

Krok 2 – dopasuj zakres informacji na wizytówce 

Dwie wizytówki- osobista i firmowa. Na obydwóch informacje mogą, się różnić. Pamiętaj jednak o umieszczeniu czytelnych informacji, tak aby klient nie miał problemu, podczas chęci skontaktowania się. 

Wizytówka osobista: 

Wizytówka firmowa:

Krok 3- stwórz projekt graficzny zgodny z Twoją branżą 

Wizytówka ma dość małą powierzchnię. Dlatego jeśli wybierasz ich rozmiar, upewnij się, że grafika będzie idealnie dopasowana do niej. Powierzchnie zwiększ dwustronność wizytówki, którą możesz wykorzystać. 

Twoje produkty są z wyższej półki? 

W tym przypadku dobrym rozwiązaniem będzie minimalizm. Czysto informacyjne projekty, bez zbędnych wstawek reklamowych. Skup się na dobrej jakości papieru. Zwróć też uwagę, na czcionkę. 

Firma usługowa lub produkcyjna- klienci średniej i wyższej klasy

Wybierz przejrzysty design. Takie wizytówki przyciągną i będą kojarzyć się z profesjonalizmem, dzięki czemu klient będzie chciał skorzystać z Twoich usług.  Oprócz tego umieść na niej logo, dane, adres a także wygodne dane kontaktowe. 

Preferujesz kreatywność i designerskie wyrażenie siebie? 

Pozwól sobie na odrobinę szaleństwa. Wielowymiarowe projekty, wodoodporne materiały, lub dodany gratis?  Stworzenie  ciekawego projektu może być ciężkie -ale  z nasza małą pomocą,

nie musi to wyglądać tak strasznie. Zajmujemy się również projektowaniem  wizytówek, które staną się ważnym elementem Twojej firmy.  Dzięki czemu przyciągniesz masę nowych odbiorców. 

 Krok 4- magia kolorów

Wyobraź sobie, że dostajesz wizytówkę z masą kolorów. Twoja pierwsza myśl ? – „To wizytówka czy zaproszenie do cyrku”?  Kolory są ważnym aspektem, który musi pasować do danej firmy. 

Tworząc, wizytówki dbamy o to, aby design wzbudzał zaufanie,  wiarygodność marki oraz zwiększał lojalność względem klienta. 

Krok 5 – czcionki, które pokażą Twój charakter 

Jeśli już wcześniej nawiązaliśmy, do cyrku to przytoczmy go i tu. Pewnie nie raz widziałeś ich ulotkę. Przypomnij jaką czcionką było wszystko napisane. Na pewno wymyślną i fikuśną. A teraz wyobraź sobie, że dostajesz wizytówkę poważnej firmy, której czcionka wygląda tak samo. Czy 

Wziąłbyś na poważnie tę firmę? Wydaje mi się, że nie. Dlatego pamiętaj, aby czcionka była dobrano do charakteru firmy, którą prowadzisz. Sprawdzą się tu minimalistyczne, schludne czcionki. Możesz użyć ręcznego pisma, aby wyróżnić swój podpis. Lecz zadbaj, aby główny font był czytelny i przejrzysty. 

Podsumowanie 

Oprócz tego co napisałam powyżej, zadbaj, o jakieś detale mogą to być np. Przestrzenie między tekstami a grafikami, eskalowaniu obrazków w wymaganej rozdzielczości. Jeśli sam nie czujesz się, aby stworzyć taką wizytówkę, skontaktuj się z nami. Omów to czego potrzebujesz, a z chęcią stworzymy dopasowaną do Twoich potrzeb wizytówkę. 

Skontaktuj się ze mną przez :

mail:sandra@spmedia.pl