
W Black Friday 2022 nie daj się złapać w sidła — czyli jak nie dać się oszukać
Już niedługo, wyczekiwany dzień przez łowców promocji — Black Friday dla niektórych czas, aby wychwycić coś w świetnej okazji promocyjnej, a dla drugich w tym sprzedawców czas łatwego zysku. Jak i przed „wielkimi promocjami” tak i w trakcie promocji, używają różnych chwytów, aby zamydlić oczy kupującego. Jest czas przed świętami, więc każdy patrzy tylko na wielkie napisy „Promocja” lub „Black Friday”, aby kupić taniej. Tylko czy to „taniej” nie jest czasami u niektórych sprzedawców metaforą słowa „drożej”? W tym artykule dowiemy się ja nie dać się oszukać, w wielki dzień promocji.
- Skąd się wziął Black Friday
- Black Friday, Black Week — w te dni promocyjne nie brakuje nieuczciwych przedsiębiorców.
- Czy Black Friday to oszustwo ?
- Jak więc nie wpaść w sidła „promocji” ?
- Prawa klienta w dzień promocji Black Friday
- Podsumowanie
1. Skąd się wziął Black Friday
Jak połowa świąt czy zwyczajów przychodzi do nas z zagranicy. Tym razem też — Black Friday przyszedł do nas z USA. Sklepy kuszą rabatami już od połowy listopada, nie ograniczając się tylko do Czarnego Piątku, ale też do Black Week, gdzie oferują promocje przez cały tydzień.
2. Black Friday, Black Week — w te dni promocyjne nie brakuje nieuczciwych przedsiębiorców.
Każdy ma swój patent na zarabianie. Tu sprzedawcy przed promocją podwyższają ceny swoich produktów, żeby w dzień promocji obniżyć ich ceny do tych, które były przed podwyżką. W ten sposób kupujący łapią się na haczyk, widząc czerwoną cenówkę, która oznacza nic innego jak „promocje”. Nie wiedząc, że miesiąc wcześniej tę samą koszulkę kupiliby za ta samą cenę.
3. Czy Black Friday to oszustwo ? – sprawdźmy
Podnoszenie cen to nie jeden z grzechów przedsiębiorców. Często słyszy się o tym, że firma daje rabaty „50% taniej przy zakupie drugiego produktu”, przy czym potem się okazuje, że przy zakupie produktu tej samej firmy. A ludzie to kupują i potem jest wielkie rozczarowanie.
Jeśli chodzi o zakupy online, klienci się skarżą, że zakupy zrobione w dni promocji zostają anulowane z braku towarów bądź wyskakuje błąd systemu i zakup został wycofany.

4. Jak więc nie wpaść w sidła „promocji” ?
Śledź strony internetowe z tym samym produktem. Jeśli inni sprzedawcy będą mieli drożej, wtedy ty możesz być pewny, że masz do czynienia z promocją. W tych sytuacjach ceny między jednym a drugim produktem mogą się różnić o kilkadziesiąt, a nawet kilkaset złotych. Dlatego poświeć chwile i sprawdź, jeśli nie chcesz w dni „promocji” przepłacić.
Możesz również sprawdzić ceny produktów na takich stronach jak ceneo.pl, skąpiec.pl czy fakefridaay.pl. Sprawdź, czy Black Friday w danym sklepie jest dla ciebie korzystną ofertą.
Jeśli chodzi o zagraniczne sklepy np. AliExpress, Amazon czy eBay. Tu w dzień promocji produkt może być tańszy, ale za to wysyłka będzie droższa.
5. Prawa klienta w dzień promocji Black Friday
Nie zapominajmy o tym. Dbajmy o to, aby nie zapominać o naszych prawach, które przysługują nam tak jak w każdy dzień powszedni. Co to znaczy? Oznacza to, że mamy prawo złożyć reklamację do nabytego produkty. Jako kupujący mamy dwa lata na reklamacje, za to sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź. Jeśli nie zmieści się w 14 dniach, po tym czasie reklamacja jest, uznawana za zasadną.
W przypadku sklepów internetowych sprzedawca pozwala nam na odstąpienie od umowy w terminie 14 dni od dnia zakupu.
6. Podsumowanie
„Aby zarobić, trzeba kombinować”. W dni „wielkich promocji” Sprzedawca musi kombinować tak, żeby nie być stratnym tylko wyjść ze swoim utargiem na plus. Dlatego bądźmy ostrożni przy promocjach. Nie idźmy za całą nagonką reklam. Nie kupujmy bez sensu produktów, których nie kupilibyśmy przed promocją. A jeśli już to sprawdź na stornach podanych wyżej czy to na prawdę się opłaca. Bądźmy rozsądni w te dni. Pamiętajmy, że nie każdy chce nas naciągnąć i jest wiele ofert, które naprawdę są opłacalne. Sprawdźmy to 2 razy, za nim się na coś zdecydujemy.