SP-Media Tworzenie stron www

Jak bardzo dzisiaj potrzebna jest reklama firmy?

Reklama to nieodzowny element umożliwiający rozwinięcie biznesu. Kiedyś wystarczało ogłaszanie się w gazetach, być w centrum uwagi podczas tzw. marketingu szeptanego. Reklama w telewizji lub radiu też wspaniale konwertowała. Jednak nie każdego było stać na te ostatnie wymienione sposoby dotarcia do klienta.

Od kiedy pojawił się internet, dział marketingu został wywrócony „do góry nogami”. Wymienione metody nadal są stosowane, jednak musiały przejść renowacje. 

Dlaczego? Za moment się dowiesz:)

Rodzaje reklamy dziś 

Tak naprawdę ulotki, wizytówki to już jest wpisane w standard każdej firmy. Jeśli prowadzisz działalność produkującą jakieś rzeczy lub sklep, to bardzo fajnym pomysłem są katalogi pokazujące Twoje usługi, produkty. Powstaje jednak pytanie, czy to wystarczy?

Dziś reklama musi być bardzo skuteczna

Świat mocno „ruszył do przodu”, umożliwiając wiele komfortowych i przyjaznych dla użytkownika sposobów dotarcia do potencjalnych klientów.

Telewizja i radio, to nadal konwertujące możliwości. Ale nie o tym teraz chce pisać. Poniżej przedstawiłam możliwości reklamy online.

Reklama w sieci

Strona internetowa

Opowiem Ci pewną historię. Kiedyś zadzwonił do mnie klient, który prowadził firmę w innym kraju. Stwierdził, że chciałby również „wkroczyć” na polski rynek ze swoim produktem i jest zainteresowany utworzeniem strony www dla swojego biznesu. I wiesz co powiedział? Że „ W Polsce bez strony www się nie obejdzie”. Strona to wizytówka firmy, wirtualny pracownik. To po prostu niezbędny element Twojej firmy.

Fanpage

Prowadzenie fanpage’a doskonale buduje markę. Tworzenie chociażby dwóch postów miesięcznie pozwala na poszerzanie horyzontów i dotarcie do docelowych klientów. Możliwość ich udostępniania jest dodatkowym atutem. Możesz wiele ciekawych rzeczy przedstawiać, poprzez stosunkowo krótkie, ale treściwie posty. W ten sposób budujesz zaufanie u swojego klienta. 

Facebook Ads

Kto nie przegląda teraz FB? Na pewno zdecydowana mniejszość. Dlatego kampania FB to doskonały sposób na dotarcie do wielu ludzi. Tu gramy w otwarte karty. Wybieramy grupy docelowe. Reklamy wyświetlają się nie tylko Twoim znajomym. Wykluczamy „niepotrzebnych” użytkowników, w celu dotarcia do docelowego klienta.

Rzadko się zdarza, żeby klient od razu przyszedł do Ciebie po jednej reklamie. Ale jak wyświetli mu się ona klika razy, w różnych podglądach, to jest duże prawdopodobieństwo, że prędzej czy póżniej do Ciebie trafi.

Blog

Pisanie artykułów na blogu, to świetny sposób na przekonanie użytkownika o Twojej wiedzy. Ten rodzaj przekazu przyczynia się do wzbudzenia zaufania i poczucia bezpieczeństwa u potencjalnego klienta. Oczywiście, jeśli zachowujesz pewne zasady i style w pisaniu. Co najmniej dwa artykuły w miesiącu sprawiają, że Twoja firma odnotowuje się na wyższym poziomie w googlach.

Instagram 

Nie wiem czy wiesz, ale ta platforma należy do facebooka. Wciąż się rozwija. Teraz jest praktycznie na etapie w którym kilka lat temu był właśnie facebook. Przez to, że mało firm zakłada tu konto, stawki za reklamowanie biznesu są tańsze niż na FB, a czasami nawet darmowe.

Czy rozwinie się tak jak FB? Nie wiem, ale wszystko jest możliwe. 

Twitter

Jest to platforma społecznościowa, dość szybko rozwijająca się. Cechą charakterystyczną jest fakt iż, musisz w krótki i treściwy sposób napisać notkę informacyjną. Takie teksty chętniej i łatwiej się czyta. Możesz tu stosować dużo hashtagów ( #treść ), co przyczynia się do szybszego znalezienia Twojego „  tweet’a ” przez potencjalnego klienta. 

Google Ads

Utworzona kampania reklamowa Twojej firmy wyświetlana jest w Mapach i wyszukiwarce Google. Dzieję się to wtedy, kiedy użytkownik szuka produktu lub usługi, jaką świadczy Twoja działalność. Tu płacisz jedynie za wyniki, czyli np kliknięcia reklamy. 

Pozycjonowanie

Stosunkowo szybki sposób dotarcia do klienta. Firma pozycjonerska dobiera odpowiednie frazy kluczowe, odpowiadające Twojej branży. W ten sposób możesz znaleźć się na najwyższym poziomie w wyszukiwarce Google. Poprzez tę formę reklamy można osiągnąć mnóstwo wejść na stronę, zapytań i zamówień.

Nie bójmy się rozwiązań online’ owych!

Zauważ, jak wiele wyróżniamy sposobów dotarcia do klienta.

Dziś kupując, Klient już ma wiedzę na temat danego produktu. Przegląda opinie, szuka zamienników. Jest po prostu przygotowany na kupno, dlatego firma bez reklamy, nie ma potencjału.

Tak jak pisałam wyżej reklamy w telewizji lub radiu muszą być bardziej przyciągające, z wykorzystaniem najwyższych technologii.

Zdaję sobie jednak sprawę, że wymienione wyżej środki przekazu online mogą w jakiś sposób niektórych przerażać. Ale uwierz, że nie ma w tym nic trudnego. Jest to także rodzaj zabawy, przelania swojej wiedzy na dane tematy, dzielenie się różnymi ciekawostkami o branży, testowania różnych możliwości.

Bywa, że właściciele firm kompletnie nie czują się w marketingu lub nie mają na to czasu. Warto w takim razie pomyśleć o usługach firm, zajmujących się tym na codzień?

Mamy się zająć Twoją reklamą w sieci? Skontaktuj się 🙂 

Kinga Ryduchowska | kinga@spmedia.pl | 794 008 858