SP-Media Tworzenie stron www

Quality Score w Google Ads

Kampanie Google Ads w krótkim czasie pozwalają zwiększyć sprzedaż. Aby to było realne, potrzebne jest zatroszczenie się o jak najlepszą jakość reklamy, którą możesz ocenić dzięki sprawdzeniu Quality Score w Google Ads. Czym jest Quality Score i jakie ma znaczenie? Jak go poprawić? Już Ci wszystko wyjaśniam!

1. Czym jest Quality Score?

Celem kampanii Google Ads jest zwiększenie ruchu na stronie. Agencja reklamowa Google Ads musi zadbać o to, aby jakość reklam była jak najlepsza. Wtedy kampania przyniesie oczekiwane rezultaty. Jak ocenić reklamę? Jedna z najtrafniejszych ocen jest ocena przez samo Google.

Jeśli posiadasz konto na Google Ads, wyniki jakości, Google ocenia dzięki użytym frazom kluczowym w reklamie, przyjmuje do tego skalę od 1 do 10. Ostateczny wynik ustalany jest w 3 obszarach:

Google dokonuje oceny, w której sprawdza, czy reklama odpowiada temu, czego szuka użytkownik. Określana jest tutaj fraza kluczowa. Czyli w jakim stopnia reklama odpowiada danej frazie, dzięki której użytkownik trafił na daną reklamę.

Wysoka jakość witryny jest kluczowa. Google oceniając kampanię, sprawdza tempo wczytywania się podstron, jak i przygotowanie techniczne. Ocena dotyczy również trafności strony docelowej względem użytej frazy kluczowej.

Jeśli użytkownicy chętnie klikają w daną reklamę, oznacza to, że jest ona skuteczna. Google sprawdza, czy wyświetlenie danej reklamy, dzięki określonej frazie za skutkowała kliknięciem odnośnik oraz jak często się to zdarzało. Google uwzględnia tu dane z ostatnich 3 miesięcy.

2. Prowadzenie Google Ads a wysokie wyniki jakości

Na pewno chcesz, aby kampania przynosiła jak najlepsze rezultaty. A więc, aby tak się stało, musisz zadbać o poprawę wyników jakości. Jak? Najlepiej rozłożyć to na czynniki pierwsze.

Najpierw omówienie powyższych punktów i praca z każdym z osobna.

Dla lepszych rezultatów kampanii Google Ads pracuj nad aspektem technicznym strony. Sprawdzaj, w jakim tempie wczytuje się strona, jeśli Twój link jest za długi, skróć go, skonwertuj multimedia. Oprócz tego rozważ, która z podstron będzie najlepszą stroną docelową dla reklamy. Aby skrócić użytkownikowi drogę do zakupu, kieruj go bezpośrednio do promowanych kategorii lub produktów. Zadbaj o część wizualną, jak i o język perswazji.

google ads

3. Podsumowanie

Google Ads może wydawać się proste w prowadzeniu. Jednak droga do wykupienia płatnej reklamy bywa długa i kręta. Jednym z warunków efektywności kampanii jest wysoka ocena jakości. Kampanie Google Ads wymagają pracy nad doborem fraz kluczowych, doskonaleniem witryny internetowej, jak i nad odgadywaniem intencji i oczekiwań użytkownika. Jeśli będziesz potrzebował pomocy, możesz się z nami skontaktować. Pomożemy ci we wszystkim.

    Napisz do nas