FAQ-Czym jest i jakie funkcje pełni na stronie?
FAQ, z angielskiego „Frequently Asked Questions” tłumacząc na polski „często zadawane pytania”, jest miejscem na stronie, gdzie znajdują się najczęściej zadawane pytania od klientów oraz udzielone odpowiedzi.
Spis treści
Do czego służy FAQ?
FAQ powinien być czytelny oraz łatwo dostępny, tak aby klienci szukający odpowiedzi na swoje pytania szybko ją znaleźli. Dzięki temu nie muszą kontaktować się z działem obsługi klienta, oszczędzając swój czas. „Frequently Asked Questions” to również dobre rozwiązanie w przypadku udzielania odpowiedzi na pytania dotyczące danego produktu lub usługi.
Aby uzyskać rzetelne informacje na temat najczęściej zadawanych pytań, warto rozmawiać z osobami, które najczęściej mają kontakt z klientem. Taki system może wpłynąć na pozytywną decyzję o zakupie produktu lub skorzystaniu z usługi. Dzięki osobom kontaktującym się z klientem, które codziennie otrzymują wiele pytań i udzielają odpowiedzi, można stworzyć listę częstych zagadnień, które warto uwzględnić na stronie.
Z biegiem czasu FAQ powinno być aktualizowane, aby odzwierciedlać aktualne potrzeby klientów. Nie wystarczy umieścić tylko 2-3 pytania i zostawić je bez uwagi. Regularne aktualizacje budują zaufanie i lojalność wobec użytkowników.
Dzięki wyczerpującym odpowiedziom pomagasz potencjalnym klientom w dokonaniu świadomego wyboru oraz budujesz pozytywny wizerunek swojej marki. To, co może wydawać się małym szczegółem, w rzeczywistości ma duże znaczenie dla Twojej firmy.
Czy Twoja konkurencja posiada FAQ na swojej stronie?
FAQ ułatwia życie zarówno użytkownikom, jak i działowi obsługi klienta. Warto zadbać o takie szczegóły. Jeśli Twoja konkurencja nie oferuje takiej sekcji na swojej stronie, klienci mogą czuć niedosyt informacji. W takiej sytuacji, gdy odwiedzają Twoją stronę i znajdują tam odpowiedzi na wszystkie swoje pytania, większe jest prawdopodobieństwo, że zdecydują się na skorzystanie z Twojej oferty.
Czy to wszystko?
Zastanawiasz się, czy to jedyna zaleta posiadania sekcji FAQ? Ma ona również duży potencjał z punktu widzenia pozycjonowania. Zoptymalizowanie sekcji FAQ pod kątem SEO polega na identyfikacji najczęściej zadawanych pytań pojawiających się w wyszukiwarkach. Możesz skorzystać z narzędzi do wyszukiwania fraz kluczowych, a następnie umieścić je w swoim FAQ.
Podsumowanie
Zamieszczanie sekcji FAQ na stronie to inwestycja, która może przynieść wiele korzyści. Najważniejsze jest budowanie zaufania klientów. Dobre FAQ nie tylko przyciągnie więcej użytkowników na stronę, ale też poprawi jej widoczność w wyszukiwarce Google. Zaoszczędzisz też czas działowi obsługi klienta, który będzie mógł skupić się na bardziej skomplikowanych sprawach klientów.