
FAQ-Czym jest i jakie funkcje pełni na stronie?
Spis treści
FAQ, z angielskiego „Frequently Asked Questions” tłumacząc na Polski „często zadawane pytania”. Jest to miejsce na stronie, gdzie znajdują się najczęściej zadawane pytania od klientów oraz udzielone odpowiedzi.
Do czego służy FAQ
FAQ powinien być czytelny, jak i łatwo dostępny, tak aby klienci szukający odpowiedzi na nurtujące pytanie szybko ją znaleźli. W ten sposób nie muszą kontaktować się z działem obsługi klienta. Dzięki czemu zaoszczędzają swój czas. Freguently Asked Questions to również dobre rozwiązanie w przypadku udzielania odpowiedzi na pytania dotyczące danego produktu lub danej usługi.
Aby, uzyskać rzetelne informacje na temat częstych pytać, należy rozmawiać z osobami, które najczęściej mają kontakt z klientem. Taki system może wpłynąć na pozytywną decyzję o zakupie towaru bądź skorzystaniu z danej usługi. Dzięki osobie kontaktującej się z klientem, która przyjmuje dziennie wiele pytań i udziela wiele odpowiedzi, możemy na podstawie tego stworzyć listę częstych zagadnień, które należy rozjaśnić na stronie.
W miarę potrzeb należy aktualizować i uzupełniać potrzeby klientów. Nie wrzucajmy 2-3 pytań i nie zostawiajmy tego gdzieś w tyle. Starajmy się to na bieżąco uzupełniać, aby budować jeszcze większe zaufanie i lojalność wobec użytkowników.
Dzięki udzielonym odpowiedziom, których treść jest wyczerpująca, pomagasz swoim potencjalnym klientom w jeszcze lepszym wyborze oraz budujesz pozytywne wrażenia o swojej marce. Niby mały szczegół a tyle dobrego może wnieść do Twojej firmy.
Czy Twoja konkurencja posiada na swojej stronie FAQ?
FAQ ułatwia życie użytkownikom, jak i działowi obsługi klienta. Aby, stworzyć jeszcze lepszą obsługę użytkowników warto zadbać o takie szczegóły. Być może Twoja konkurencja nie posiada tego na swojej stronie internetowej i klienci nie czują się nasyceni informacjami, którymi mogliby odpowiedzieć na nurtujące pytania, które pojawiły się podczas przeglądania strony. W tym momencie użytkownik waha się i przed podjęciem decyzji przegląda podobne firmy. I pomyśl, że teraz trafia na Twoją stronę, na której znajduje wszystkie odpowiedzi na zadane w głowie pytania. Co robi klient? Prawdopodobnie wybierze Twoją firmę i Twoje usługi.
Czy to wszystko?
Zastanawiasz się pewnie czy to jedyna zaleta posiadania sekcji pytań? Sekcja FAQ ma spory potencjał do pozycjonowania. Aby zoptymalizować sekcje FAQ zgodnie z SEO, należy zidentyfikować najczęściej zadawane pytania, które pojawiają się w wyszukiwarkach internetowych. W tej sytuacji, aby sobie pomóc, może skorzystać z narzędzi, które służą do wyszukiwania fraz kluczowych. Następnie, aby zwiększyć ich widoczność, należy umieścić te frazy w sekcji FAQ.
Podsumowanie
Zamieszczanie tej sekcji na swojej stronie internetowej jest inwestycja na lata, która zapewne w krótkim czasie może przynieść wiele korzyści. Pamiętaj, że najważniejsze jest zaufanie klientów do marki. FAQ pomoże generować Ci dodatkowy ruch na stronie, a także poprawi widoczność w wyszukiwarce Google. Dzięki dobrze zaprojektowanemu FAQ zaoszczędzisz dużo czasu działowi z obsługi klienta, który w tym czasie może zająć się ważniejszymi sprawami, z którymi zmagają się klienci.