Czy na pewno potrzebujesz viralowe wideo

Czy na pewno potrzebujesz viralowe wideo?

Jak już wszyscy wiemy, wideo przejęło internet. TikTok, Instagram Reels, YouTube Shorts – to ogląda większość internautów. Wcale mnie to nie dziwi, w wideo można przedstawić dużo rzeczy w szybki i jasny sposób, co doskonale sprawdza się w komunikacji Twojej firmy w social mediach. Tylko czy Twoja firma umie wykorzystać ten rodzaj w swoich social mediach? Czytaj dalej, jeśli chcesz dowiedzieć się jak.

Czy na pewno potrzebujesz viralowe wideo?

Mam wrażenie, że wszyscy teraz dążą do stworzenia viralowego wideo. Ale zastanów się, czy Twoja firma potrzebuje tysięcy wyświetleń, czy potrzebuje sprzedawać? Jeśli prowadzisz działania dla marki osobistej lub tworzysz treści dla światowej lub ogólnopolskiej firmy, to okej, fajnie, jak Twój Reels stanie się viralem. Ale… co jeśli prowadzisz firmę i działasz lokalnie, albo Twoja firma jest raczej średnim przedsiębiorstwem? No właśnie! Tu skupiłabym się na dostosowaniu odpowiedniej komunikacji (niż traceniu czasu na stworzeniu jednego wiralowego filmiku). Oczywiście, jeśli chcesz, może to być za pomocą wideo!

Jak zacząć tworzyć wideo dla Twojej firmy?

Chcesz nagrywać, ale nie wiesz, o czym? Nie martw się, mam dla Ciebie kilka pomysłów na start! Materiały wideo na social media to doskonałe narzędzie do budowania zaufania wśród potencjalnych klientów. Klucz do sukcesu? Autentyczność! Pokaż, kim naprawdę jest Twoja firma, jakie ma wartości i co ją wyróżnia.

Pomysły na wideo w social mediach Twojej firmy, których nie powinno zabraknąć

Pamiętasz jeszcze jak powstała Twoja firma? Ile osób wtedy zatrudnialiście, ile jest teraz? A może zmieniliście lokalizację i możesz pokazać, w jakim miejscu była pierwsza siedziba, a jak teraz wygląda obecne biuro? Co Cię zainspirowało? Ludzie lubią słuchać o prawdziwych doświadczeniach i wyzwaniach, szukają w nich siebie i swoich doświadczeń! Znajdź swój pomysł na opowiedzenie w ciekawy sposób o Twoich początkach firmy.

Pokaż, co dzieje się za kulisami Twojej firmy. Jak wygląda Twój dzień w pracy albo jak powstają Twoje produkty! Wprowadź widza za kurtynę i pokaż twarze Twoich pracowników i ich historię. Łatwiej nam jako odbiorcom wyobrazić sobie potem kto spakował dla nas paczkę albo z kim dziś mailowaliśmy. Takie wideo tworzy autentyczną relację z odbiorcami!

A teraz zastanów się ile razy dostaliście zapytanie o to – jak coś działa, jak to wyczyścić, a może jak usprawnić pracę za pomocą twojej usługi? Na pewno wiesz, o co klienci najczęściej pytają. Teraz czas, aby usiąść i im to wyjaśnić, tylko do kamery! 😊 Poradniki i instrukcje są często poszukiwane w SoMe.

Tak wiem, ustaliliśmy, że Twoja firma nie potrzebuje viralu, ale… (znowu to ale!) raz na jakiś czas warto wykorzystać aktualny trend, bo może on być doskonałą okazją do pokazania firmy w sposób, na który sami byście nie wpadli!

Chcesz przykład? To łap!

10k wyświetleń na Instagram Reels. Odczucia, jakie wywołuje rolka?
Pozytywne! Przyjazny obraz pizzerii, którą tworzą kelnerki i kelnerzy. Poczucie, że chce się do nich wstąpić w długi weekend. Miejsce wydaje się idealne do spędzenia wolnego czasu w gronie znajomych przy dobrym jedzeniu.

Czy włożony został duży nakład finansowy w nagranie chwytliwego reelsa? Raczej nie. Wystarczył fajny pomysł i zaangażowanie. Czasami tylko tyle i aż tyle!

@jagapizzabistro Gotowy na długi weekend? Bo my tak!😎 Do zobaczenia w naszych lokalach!🥂🍕 #zespol #team #jaga #bialystok #podlaskie #znajomi #friends #waiter #weekend #pyszne #jedzenie ♬ dźwięk oryginalny – JagaPizza&Bistro

Nie zapominajmy o jakości!

Nie trzeba najlepszych sprzętów, by zacząć – to prawda, aczkolwiek każdy sprzęt, czy to telefon, czy aparat należy odpowiednio ustawić, aby jednak nasze reelsy trzymały odpowiedni poziom.

Trzymaj się tej check listy przed rozpoczęciem nagrywania:

  1. Wyczyść obiektywy – Nie żartuje. Nie zliczę ile razy naszym klientom, czy znajomym podczas nagrywania przecierałam obiektyw i robili duże oczy, jak ich jakość telefonu się poprawiła. To nie magia, a szmatka!
  2. Zwróć uwagę na światło. Jeśli masz możliwość, nagrywaj przy dziennym świetle, blisko okna, aby światło dostające się przez okno padało na Twoją/pracownika twarz. Jeśli macie ciemne biuro, wspomóżcie się dodatkowym ciekawym oświetleniem. Może być to neonowe logo firmy, albo różnymi lampami do nagrywania. W Internecie znajdziecie tego mnóstwo za nieduże pieniądze!
  3. Nagrywaj w pionie. Istotna uwaga, nie przez wszystkich używana. Mamy dawny nawyk odwracania telefonu podczas nagrywania do poziomego kadru. Niestety, jest to potem nieestetyczne jeśli te filmiki chcemy wykorzystać do rolki na Instagram, czy też TikToka. Wiadomo, czasami taki jest zamiar, ale teraz skupiamy się na zalecanych wymiarach tych formatów. Wejdź w telefonie lub aparacie w Ustawienia i zmień proporcje wideo na 9:16.
  4. Stabilizacja obrazu. Użyj statywu lub stabilizatora, aby uniknąć drgań kamery. Stabilne wideo jest przyjemniejsze do oglądania i wygląda bardziej profesjonalnie.
  5. Kompozycja kadru. Upewnij się, że kluczowe elementy są w centrum kadru, ponieważ boczne części wideo mogą być przycięte podczas wyświetlania na niektórych urządzeniach. I nie nagrywaj się od dołu!
  6. Widoczne napisy. Last but not least – umieść napisy w widocznym miejscu. Jeśli umieścisz za nisko, to po dodaniu w aplikacjach będą one niewidoczne, ponieważ treść rolki, twoje logo i inne guziki je przykryją. Jeśli rozszerzysz je na cały obraz wideo, mogą też zostać przycięte.
  7. Montaż. My używamy do montażu CapCut i jest to dla nas najbardziej intuicyjna aplikacja, dlatego z czystym sumieniem możemy Ci ją polecić. Podczas zapisu gotowego wideo w aplikacji CapCut ustaw parametry – 1080p i 60 klatek.

Już kończę!

Wideo zdominowało internet i powinno stać się kluczowym elementem w strategii marketingowej Twojej firmy. Ale zanim rzucisz się w wir tworzenia treści, zastanów się, co naprawdę chcesz osiągnąć. Czy Twoja firma potrzebuje tysiące wyświetleń, czy może raczej stabilnego wzrostu sprzedaży i lojalności klientów?

Podsumowałam artykuł za Ciebie!

  1. Autentyczność ponad wszystko: Twoi klienci chcą wiedzieć, kim naprawdę jesteś. Pokaż historię swojej firmy, ludzi, którzy za nią stoją, i wartości, które ją napędzają. Autentyczne treści budują zaufanie i lojalność, co jest bezcenne, zwłaszcza dla lokalnych i średnich przedsiębiorstw.
  2. Nie każdy potrzebuje viralu: Skupienie się na wartościowych treściach, które rzeczywiście przemawiają do Twojej grupy docelowej, może przynieść lepsze rezultaty niż dążenie do wiralowego wideo. Twój cel to budowanie trwałych relacji z klientami, a nie chwilowa sława.
  3. Jakość ma znaczenie: Nawet jeśli nie masz profesjonalnego sprzętu, zadbanie o podstawowe elementy, takie jak czysty obiektyw, dobre oświetlenie i stabilny kadr, może znacznie podnieść jakość Twoich nagrań. Proste poprawki mogą sprawić, że Twoje wideo będzie wyglądać bardziej profesjonalnie.
  4. Trendy są Twoim przyjacielem: Nie bój się eksperymentować z aktualnymi trendami. Mogą one pomóc w zwiększeniu zasięgu Twoich treści i przyciągnięciu nowych odbiorców. Czasami warto wykorzystać popularny trend, aby pokazać swoją firmę w nowym świetle.
  5. Planowanie i regularność: Regularne publikowanie treści to klucz do utrzymania zaangażowania odbiorców. Stwórz harmonogram publikacji i trzymaj się go. To pomoże Ci zbudować stałą obecność w mediach społecznościowych.

Na koniec jeszcze Ci powiem, że

TWORZYMY NEWSLETTER, w którym dzielimy się z Tobą m.in. aktualnymi trendami, raz w miesiącu zwracamy Twoją uwagę o czym warto postować w nadchodzącym miesiącu, dzielimy się strategiami komunikacji itp. Najlepiej będzie jak dołączysz i się przekonasz! 😊

SP-Media Tworzenie stron www
SP-Media Tworzenie stron www

MARKETINGOWY PRZEWODNIK PRZEDSIĘBIORCY

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jakie sekrety skrywają się za sukcesem w dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu?

A może czujesz, że działania w social media to dla Ciebie nieznany i potencjalnie niewykorzystany obszar, który mógłby znacząco wpłynąć na rozwój Twojej firmy?

Nasz newsletter ma na celu odpowiedzieć na te pytania i dostarczyć Ci najświeższych, wartościowych informacji w tej dziedzinie.