Content marketing – dlaczego jest to niezwykle istotne w świecie online?
Dziś porozmawiamy trochę o Content Marketing’u. Zacznijmy od wyjaśnienia co to właściwie jest Content Marketing? Jest to tworzenie treści, które angażują i wzbudzają ciekawość użytkownika. Żeby jednak takie były, to muszą być pisane typowo pod Klienta lub innego Zainteresowanego. Tworzenie ciekawych treści nie kończy się na jednorazowym wpisie. Strategia Content Marketingu pozwala uzyskać pełne zaufanie Użytkownika, które nierzadko jest kluczem do długofalowych relacji. Proces ten jest długotrwały, ale jeśli publikowane treści są ciekawe i wykonane po prostu „porządnie”, bez zapożyczeń, z pełną i wiarygodną wiedzą, to możesz być pewien, że potencjalny Zainteresowany z czasem skorzysta z usług, których potrzebuje właśnie od Ciebie!
Czego dowiesz się z artykułu?
- Gdzie można spotkać Content Marketing?
- Jakie rodzaje treści stosuje się w Content Marketing’u?
- Jakie są zalety Content Marketing’u?
- Jaki istnieje związek między Content Marketing’iem a SEO?
Gdzie można spotkać Content Marketing?
Content Marketing można spotkać prawie wszędzie w świecie online. Przykłady miejsc:
- Facebook;
- Strona www;
- Twitter;
- Youtube;
- Instagram;
- LinkedIn;
- Snapchat;
Jakie rodzaje treści stosuje się w Content Marketing’u?
Content Marketing można wyróżnić w wielu formach. Poniżej przedstawiam rodzaje treści:
- Artykuły na blogach — blog może być usytuowany jako zakładka na stronie lub widnieć pod wyodrębnioną domeną;
- Posty — publikowane na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedInie;
- Filmy — przekazywanie wartościowej treści na Youtube, Vimeo itp. w wizualizowanej formie;
- Webinary — w formie wywiadów, prelekcji;
- Podcasty — materiały audio;
- Poradniki i E-booki – dzielenie się treściami, które pomagają w zrozumieniu Klienta, czym się zajmujesz, przedstawiasz różne porady i instrukcje.
- Opinie i recenzje — poprzez zbieranie opinii o Twoich usługach lub produktach np. w wizytówce Google, w recenzjach na Facebooku, czy nawet opiniach na własnym serwisie.
- Kampanie reklamowe online — w formie postów, które zachęcają do wykonania jakieś czynności.
- E-mail marketing — w formie wartościowych wiadomości e-mail;
- Infografiki — wizualizowane krótkie wyróżniki;
- Raporty — badania prowadzone w formie tabel czy artykułów naukowych.
Jakie są zalety Content Marketing’u?
Korzyści z prowadzenia swoich firmowych kont w Social Media czy stron www zgodnie ze strategią Content Marketing’u to:
- budowa wizerunku marki;
- angażowanie potencjalnych Klientów;
- wzbudzanie zaufania u Odbiorców;
- utrzymanie długofalowych relacji;
- wyższa sprzedaż;
- generowanie leadów;
- wzrost świadomości o marce.
- pełna kontrolna nad budowaniem swojej marki.
Jaki istnieje związek między Content Marketing’iem a SEO?
Im więcej wartościowej, swojej treści, tym Google bardziej nas „lubi”. Docenia on strony, które są bogate w treści dobrej jakości. Zauważa się tendencje, że w sytuacji gdy Użytkownik czegoś szuka, to wpisuje wielowyrazowe frazy. Stąd im więcej słów w wpisie na blogu, tym jest większe prawdopodobieństwo odnalezienia właśnie Twojej strony i dodatkowo generujesz wyższe wyniki w wyszukiwarce Google.
Zauważ, jak zmieniło się wyszukiwanie określonych fraz w ostatnich latach. Google dąży do tego, aby po wpisaniu określonych słów pojawiło się wiele pasujących do tego stron. Warto dodać, że Google lubi aktualizowanie wpisów na blogach. Jeśli dodajesz systematycznie wartościowe treści, to z pewnością doskonale przekłada się to na wyniki w wyszukiwarce.
Należy pamiętać, że przyjazna treść dla Użytkownika to nie wszystko. Bardzo istotne są: unikalność, naturalność, przejrzystość oraz słowa/frazy kluczowe.
Podsumowując
Content is King. [ Treści to król] Bill Gates 1996
Ten cytat jest zawsze aktualny i podsumowujący całe działanie Content Marketing’u.
Twórz pełnowartościowe treści, z odpowiednimi frazami kluczowymi i oddawaj w tym siebie i swoją pasję. Zobaczysz, że wyniki będą obiecujące 🙂
Jeśli uważasz, że nie do końca czujesz się w „opowiadaniu o Twojej pasji, działalności, branży”, a posiadasz blog lub konta w Social Media, to zwróć się do nas. Możemy za Ciebie:
- aktualizować wpisy na Twoich firmowych kontach w Social Mediach;
- aktualizować wpisy na Twoim firmowym blogu.
Dołącz do naszego newslettera i bądź o krok przed innymi!
Zapisz się na nasz newsletter, aby:
- Otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach na blogu.
- Korzystać z unikalnych porad i wskazówek specjalnie dla naszych subskrybentów.
- Być na bieżąco z nowościami i inspiracjami, które pomogą Ci działać jeszcze skuteczniej.
💡 Nie przegap żadnych nowości – zapisz się teraz!