
Co przyniesie nam nowy rok ? – trendy marketingowe 2023
- Współpraca z infulencerami
- Marketing konwersacyjny
- Zapewnienie właściwej polityki prywatności wobec klienta
- Humanizacja marki
- Korzystanie z popularności Tik Toka
- Tworzenie contentu wideo
- Podsumowanie
Chcesz w przyszłym roku pokazać się z innej strony? Chcesz wyjść z czymś innym?
Jeśli tak to ten wpis jest właśnie dla Ciebie. Nowy rok przyniesie nam wiele trendów, które już z początkiem staną się popularne. Każdy rok niesie ze sobą wiele zmian, nowych wydarzeń, nowych pomysłów i oczywiście trendów. Jesteś ciekawy, co takiego przynieście 2023 rok?
Zostań chwilę, a sam się przekonasz.
1. Współpraca z infulencerami
Już w tym roku wielu przedsiębiorców zaczęło taką współpracę. Większość niż połowa chce to nadal robić. Dlaczego akurat oni ? Już Ci mówię…
- Nie od dziś wiadomo, że influencerzy mają ogromną ilość obserwujących w swoich social mediach, dzięki temu ich dotarcie do nowych odbiorców jest o wiele szybsze i zwiększa szanse na powodzenie.
- Większość przedsiębiorców ufa influencerom. Konsumenci mają większe parcie na kupienie produktów promowanych właśnie przez nich.
- Treści tworzone przez markę nie osiągają takich zaangażowań niż posty influencerów.
Nikt od razu nie każe wciskać się i poszukiwać najsławniejszego influencera. Na sam początek wystarczy ci mikro influencer, który również przyniesie Ci dobre korzyści i efekty współpracy, będą widoczne.
2. Marketing konwersacyjny
Przyznaj sam, nie lubisz długo czekać na wiadomość zwrotną, w sprawie nieciepiącej zwłoki.
Dlatego w firmie bardzo ważne jest, aby zapewnić klientowi szybkiego wsparcia. Daj możliwość skontaktowania się z marką oraz nawiązania z Tobą dłuższej komunikacji. Teraz w Twojej głowie pojawia się pytanie „Jak?” Już ci mówię.
Słyszałeś o chatbotach? No właśnie. Nie każdy z nich korzysta, będąc zdania, że jest osoba, która zajmuje się kontaktem z klientem. Ale czy ta osoba będzie w stanie mieć kontakt z klientem 24/7?
Chatboty odpowiadają na pytania, dostarczają informacji oraz mogą wydawać rekomendacje. A co najważniejsze, są dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
3. Zapewnienie właściwej polityki prywatności wobec klienta
Nie od dziś wiadomo, że bezpieczeństwo to podstawa. Firmy muszą działać tak, aby, jak najskuteczniej chronić dane swoich klientów. W ostatnich latach obawa o prywatność danych wzrosła, dlatego wiele firm wprowadziło zmiany dotyczące praktyk marketingowych. Konsumenci będą coraz bardziej świadomi niebezpieczeństwa związanego z udostępnianiem danych. Dlatego ten trend utrzyma się do 2023 roku.
Aby zbudować zaufanie i stworzyć bardziej pozytywne relacje z konsumentami firmy, będą musiały odnieść niemały sukces w kategorii prywatność konsumenta.
4. Humanizacja marki
Klienci bardziej interesują się kupowaniem od firm, które ich zdaniem podzielają ich wartość. Mają większe zaufanie do firmy, w której widać ludzi, a nie tylko logo. Aby takie zaufanie zdobyć, firma musi pokazać ludzi pracujących w niej na relacjach, na stronie www, czy na Facebook. W ten sposób klienci mają pewność co do wierzytelności firmy.
W przyszłym roku wiele firm zrobi to pierwszy raz. Tak jak wspomniałam wyżej, można to zrobić z pomocą mediów społecznościowych, profili pracowników na firmowej stronie.
5. Korzystanie z popularności Tik Toka
W ostatnim czasie pojawiało się wiele nowych aplikacji i takich, które były przedawnione i po prostu znikały. Ale pojawiła się jedna platforma, która zdobyła ogromną popularność. Taką aplikacją jest Tik Tok.
Jest aplikacja wciągająca, gdzie użytkownicy mogą nie tylko oglądać, ale także nagrywać własne filmy, które potem zdobywają polubienia. Niektóre z nich zdobywają wielkie zainteresowania, przez co stają się sławne.
TikTok jest popularny wśród młodych ludzi, ale możemy na niej zobaczyć zgrany zespół firmowy. Są to jednak znikome filmiki. Garstka firm zdecydowała się rozpocząć ten trend oraz reklamę marketingową. W przyszłym roku procent firm korzystających z tiktoka ma się zwiększyć. Firmy chcą pokazać się ze strony trochę humorystycznej a tym samych wzbudzić wyżej wspomniane zaufanie.
6. Tworzenie contentu wideo
Kto zamiast oglądania wybrałby czytanie? Podejrzewam, że większość z was wybrałaby oglądanie. No właśnie. W dzisiejszym świecie wideo stało się bardzo popularne od treści pisanych. Można jako przykład wziąć wyżej wspomniany TikTok czy YouTube.
Ich popularność wzrasta na naszych oczach. Wielu marketerów, którzy zaczęli swoją przygodę z YouTube, chcą nadal inwestować w te treści w 2023 roku. Dzięki temu zwiększ im się dokonywanie zakupów przez potencjalnych klientów.
7. Podsumowanie
Ciężko przewidzieć co będzie popularne w następnym roku. Świat marketingu codziennie się zmienia. Jednak patrząc na pojawiające się trendy, możemy zobaczyć, co utrzymuje się na rynku i co zyskuje większą popularność. Wtedy możemy zorientować się, co może być popularne w następnych miesiącach i latach.
Szczęśliwego Nowego Roku życzy zespół SP-Media.