
A czy wy słyszeliście już o nas ? – marketing szeptany
Marketing szeptany najstarsza i najskuteczniejsza forma promocji firmy w sieci. Może być wykonywany online lub offline. Wtedy kiedy szukamy plusów i minusów danego produktu, danej firmy sięgamy po komentarze i opinie innych po to, aby wybrać jak najlepiej. W tym artykule odpowiemy sobie na pytanie „Jak działa marketing szeptany i czy warto w niego inwestować”?
- Marketing szeptany
- Gdzie możemy spotkać się z marketingiem szeptanym ?
- Rodzaje marketingu szeptanego
- Podsumowanie
1. Marketing szeptany
Opisujemy to jako działanie marketingowe, które w szybki i skuteczny sposób ma trafić do odbiorcy. Poprzez polecanie lub komentowanie danego przedmiotu, usługi lub firmy. Wszystko po to, aby jeszcze bardziej zachęcić klienta swoim produktem lub wywołać u niego pozytywne reakcje. Każdy z nas kupując np. Telefon, czytał wiele komentarzy i opinii na jego temat. Ostatecznym wyborem był ten, który miał najwięcej opinii czy też ten, o którym najwięcej słyszał. Każdego dnia obracamy się wśród tej metody reklamowej.
2. Gdzie możemy spotkać się z marketingiem szeptanym?
- Facebook, różnego rodzaju grupy
- Komentarze w blogach
- Na Instagramie
- Na YouTube
- Na forach w internecie, które tyczą się danej tematyki
- Portale z opiniami (np. opineo) wizytówka google
Wszystko zależy od osoby, firmy oraz zasięgów na danym portalu. Nie zostaniemy spostrzeżeni dobrze ani nie będzie dobrej opinii tam, gdzie nas pawie w ogóle nie ma. Wybierz sobie jeden lub dwa docelowe miejsca, w których będziesz na bieżąco. Miejsca opisane wyżej najlepiej się sprawdzają w większości firmach a co najważniejsze, możesz prowadzić takie działania samodzielnie.

3. Rodzaje marketingu szeptanego
Oceny i recenzje — Większość z nas opiera się opiniach innych osób. Każda dobra opinia wzbudza w nas dobre nastawienie do produktu czy też oferowanych usług przez daną firmę. Poprzez to mamy większe zaufanie co do jakości.
Udostępnianie treści — Kiedy udostępniasz opinie i komentarze swoich klientów w social mediach, budujesz mocniejszy wizerunek. Przez co będziesz lepiej postrzegany przez nowych klientów.
Product seeding — Nic innego jak współpraca ze znanymi osobami. Takie osoby zawsze dobrze działają na społeczność. Kiedy Influencer wypowie się u siebie na temat twojego produktu, od razu wzrasta zainteresowanie.
Viral marketing — wszelkiego rodzaju treści, które mają za zadanie trafić do jak największej liczby odbiorców. Takim viralem mogą być różnego rodzaju grafiki, teksty oraz filmiki video.
Zalety Szeptania
- Szybsze i szersze dotarcie do potencjalnego klienta
- Niska cena
- Budowanie pozytywnego wizerunku
- Budowanie relacji między klientem a firmą
- Poznawanie potrzeb klienta
- Regularny monitoring ocen oraz obserwacja postrzegania marki
- Pozycjonowanie firmy oraz jej widoczność w przeglądarkach
- Szybkie i efektywne działanie
4. Podsumowanie
Ta forma promocji jest chyba najbardziej tradycyjna i jak najbardziej trafna w swojej skuteczności. Jeśli jeszcze nie próbowałeś takiej formy promocji twojej firmy — czas spróbować. Efekty mogą Cię nieźle zaskoczyć.