SP-Media Tworzenie stron www

A czy wy słyszeliście już o nas ? – marketing szeptany

Marketing szeptany najstarsza i najskuteczniejsza forma promocji firmy w sieci. Może być wykonywany online lub offline. Wtedy kiedy szukamy plusów i minusów danego produktu, danej firmy sięgamy po komentarze i opinie innych po to, aby wybrać jak najlepiej. W tym artykule odpowiemy sobie na pytanie „Jak działa marketing szeptany i czy warto w niego inwestować”? 

  1. Marketing szeptany
  2. Gdzie możemy spotkać się z marketingiem szeptanym ?
  3. Rodzaje marketingu szeptanego
  4. Podsumowanie

1. Marketing szeptany 

Opisujemy to jako działanie marketingowe, które w szybki i skuteczny sposób ma trafić do odbiorcy.  Poprzez polecanie lub komentowanie danego przedmiotu, usługi lub firmy. Wszystko po to,  aby jeszcze bardziej zachęcić klienta swoim produktem lub wywołać u niego pozytywne reakcje. Każdy z nas kupując np. Telefon,  czytał wiele komentarzy i opinii na jego temat. Ostatecznym wyborem był ten, który miał najwięcej opinii czy też ten, o którym najwięcej słyszał.  Każdego dnia obracamy się wśród tej metody reklamowej. 

2. Gdzie możemy spotkać się z marketingiem szeptanym? 

Wszystko zależy od osoby, firmy oraz zasięgów na danym portalu. Nie zostaniemy spostrzeżeni dobrze ani nie będzie dobrej opinii tam, gdzie nas pawie w ogóle nie ma. Wybierz sobie jeden lub dwa docelowe miejsca, w których będziesz na bieżąco.  Miejsca opisane wyżej najlepiej się sprawdzają w większości firmach a co najważniejsze, możesz prowadzić takie działania samodzielnie. 

SP-Media Tworzenie stron www

3. Rodzaje marketingu szeptanego 

Oceny i recenzje — Większość z nas opiera się opiniach innych osób. Każda dobra opinia wzbudza w nas dobre nastawienie do produktu czy też oferowanych usług przez daną firmę. Poprzez to mamy większe zaufanie co do jakości. 

Udostępnianie treści — Kiedy udostępniasz opinie i komentarze  swoich klientów w social mediach, budujesz  mocniejszy wizerunek. Przez co będziesz lepiej postrzegany przez nowych klientów. 

Product seeding — Nic innego jak współpraca ze znanymi osobami. Takie osoby zawsze dobrze działają na społeczność. Kiedy Influencer wypowie się u siebie na temat twojego produktu, od razu wzrasta zainteresowanie.  

Viral marketing — wszelkiego rodzaju treści, które mają za zadanie trafić do jak największej liczby odbiorców. Takim viralem mogą być różnego rodzaju grafiki, teksty oraz filmiki video. 

Zalety Szeptania

4. Podsumowanie 

Ta forma promocji jest chyba najbardziej tradycyjna i jak najbardziej trafna w swojej skuteczności. Jeśli jeszcze nie próbowałeś takiej formy promocji twojej firmy — czas spróbować. Efekty mogą Cię nieźle zaskoczyć.