A czy wy słyszeliście już o nas ? – marketing szeptany
Marketing szeptany to najstarsza i najskuteczniejsza forma promocji firmy w sieci. Może być wykonywany online lub offline. Kiedy szukamy plusów i minusów danego produktu lub firmy, sięgamy po komentarze i opinie innych użytkowników/klientów po to, aby wybrać jak najlepiej. W tym artykule odpowiemy sobie na pytanie „Jak działa marketing szeptany i czy warto w niego inwestować”?
- Marketing szeptany
- Gdzie możemy spotkać się z marketingiem szeptanym ?
- Rodzaje marketingu szeptanego
- Podsumowanie
Marketing szeptany
Opisujemy to jako działanie marketingowe, które w szybki i skuteczny sposób ma trafić do odbiorcy. Poprzez polecanie lub komentowanie danego przedmiotu, usługi lub firmy. Wszystko po to, aby jeszcze bardziej zachęcić klienta swoim produktem lub wywołać u niego pozytywne reakcje. Każdy z nas kupując np. Telefon, czytał wiele komentarzy i opinii na jego temat. Ostatecznym wyborem był ten, który miał najwięcej opinii czy też, o którym najwięcej słyszał. Każdego dnia obracamy się wśród tej metody reklamowej.
Gdzie możemy spotkać się z marketingiem szeptanym?
- Na Facebooku
- Czytając komentarze na blogach
- Na Instagramie
- Na YouTube
- Na forach w Internecie, które dotyczą danej tematyki
- Na portalach z opiniami (np. opineo.pl)
Wszystko zależy od osoby, firmy oraz zasięgu na danym portalu. Nie zostaniemy dobrze spostrzeżeni ani nie zdobędziemy dobrej opinii tam, gdzie nas prawie w ogóle nie ma. Wybierz jeden lub dwa docelowe miejsca, w których będziesz obecny na bieżąco. Miejsca opisane wyżej najlepiej sprawdzają się w większości firm, a co najważniejsze, możesz prowadzić takie działania samodzielnie.
Rodzaje marketingu szeptanego
- Oceny i recenzje
Większość z nas opiera decyzje na opiniach innych osób. Każda pozytywna opinia wzbudza w nas dobre nastawienie do produktu czy oferowanych usług przez daną firmę. Dzięki temu mamy większe zaufanie do jakości.
- Udostępnianie treści
Kiedy udostępniasz opinie i komentarze swoich klientów w mediach społecznościowych, budujesz mocniejszy wizerunek. Dzięki temu będziesz lepiej postrzegany przez potencjalnych klientów.
- Product seeding
To nic innego jak współpraca ze znanymi osobami. Takie osoby mają pozytywny wpływ na społeczność. Kiedy Influencer wyraża swoją opinię na temat twojego produktu, zainteresowanie nim gwałtownie wzrasta.
- Viral marketing
Wszelkiego rodzaju treści, które mają za zadanie dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Takim viralem mogą być różnego rodzaju grafiki, teksty oraz filmiki wideo.
Zalety Szeptania
- Szybsze i szersze dotarcie do potencjalnego klienta
- Niska cena
- Budowanie pozytywnego wizerunku
- Budowanie relacji między klientem a firmą
- Poznawanie potrzeb klienta
- Regularny monitoring ocen oraz obserwacja postrzegania marki
- Pozycjonowanie firmy oraz jej widoczność w przeglądarkach
- Szybkie i efektywne działanie
Podsumowanie
Ta forma promocji jest jedną z najbardziej tradycyjnych i niewątpliwie skutecznych. Jeśli jeszcze nie próbowałeś takiej formy promocji dla swojej firmy, nadszedł czas, by to zrobić. Efekty mogą Cię bardzo pozytywnie zaskoczyć.