6 wskazówek, jak skutecznie prosić klientów o wystawienie opinii o Twojej firmie w Internecie
Opinie klientów są jednym z głównych kryteriów, które wpływają na ich decyzję o zakupie. Dlatego ważne jest, aby w Twojej wizytówce Google, opiniach na Facebooku czy komentarzach na Instagramie były widoczne polecenia Twoich klientów. Sprawdź, jak skutecznie prosić klientów o wystawienie opinii o Twojej firmie w Internecie.
Na początek radzimy:
1. Zadbaj o pozytywną relację z Twoimi klientami
Zadowoleni klienci z Twoich produktów, usług oraz łatwego i przyjemnego kontaktu z firmą, będą bardziej skłonni do wystawienia pozytywnej opinii. Warto stworzyć przyjazną i profesjonalną atmosferę podczas każdej interakcji z klientami, dbać o ich potrzeby i oczekiwania, a także szybko i skutecznie reagować na ich uwagi i sugestie. Takie podejście pozwoli nam nie tylko zyskać lojalność klientów, ale również zwiększyć szanse na pozytywne oceny naszej firmy w sieci.
2. Wybierz platformy, na których chcesz, aby klienci wystawiali opinie
Zanim zaczniesz prosić klientów o opinie, musisz wybrać platformy, na których chcesz, aby opinie się pojawiły. Najpopularniejsze platformy to Google Moja Firma, Facebook. Wybierz te, które najlepiej pasują do Twojej branży i które są popularne w Twoim regionie.
Przykłady
- TripAdvisor – serwis turystyczny, na którym klienci mogą dzielić się swoimi opiniami o hotelach, restauracjach i innych obiektach turystycznych.
- Ceneo – platforma umożliwiająca porównanie cen i produktów, na której klienci mogą również oceniać i recenzować sklepy internetowe.
- Yelp – platforma służąca do wyszukiwania i oceniania różnych usług oraz produktów, w tym także firm.
- Booksy – popularna platforma służąca do wyszukiwania i rezerwowania usług fryzjerskich oraz kosmetycznych. Po wizycie umówionej przez tę stronę bądź aplikację klient może wystawić opinie.
3. Wybierz odpowiedni moment
Najlepiej poprosić klienta o opinię w momencie, gdy jest on zadowolony z usługi lub produktu, który otrzymał. Wtedy ma on największą motywację, by podzielić się swoimi pozytywnymi wrażeniami i pochwałami.
Przykład
Klient przy odbiorze dopiero co wyremontowanego przez Ciebie mieszkania, klient chwali Twoją pracę, wręcz mu wtedy wizytówkę z linkami stron internetowych, gdzie może podzielić się opinią o Twojej firmie. Podkreśl przy tym, że Twoja firma bardzo ceni sobie opinię klientów i byłbyś wdzięczny za jego pomoc w poprawie jakości usług. Pamiętaj, aby nie wywierać presji na klienta, ponieważ to może zniechęcić go do wystawienia opinii.
4. Wysyłaj e-maile z prośbą o opinię
Wysyłanie e-maili z prośbą o opinię to jedna z najskuteczniejszych metod. W e-mailu możesz umieścić linki do platform, na których chcesz, aby klient wystawił opinię. Upewnij się, że e-mail jest spersonalizowany i wygląda profesjonalnie. Możesz także umieścić jakąś niespodziankę, która pozytywnie zaskoczy klienta i zachęci go do wystawienia opinii na temat Twojej firmy.
Przykład
- Zaoferuj klientowi w mailu rabat lub bonus za skorzystanie z Twoich usług, co zwiększy jego motywację do podzielenia się swoimi wrażeniami.
- Umieść w mailu spersonalizowaną grafikę lub nawiąż w nim bezpośrednio do waszej współpracy, aby klient poczuł się wyjątkowy i zapamiętany.
- Skorzystaj ze stopki w e-mailu!
Wstawienie prośby o wystawienie opinii w stopce e-maila to skuteczny sposób na dyskretne przypomnienie klientom o możliwości podzielenia się swoimi wrażeniami na temat Twojej firmy.
Oto przykładowy tekst, który można umieścić w stopce:
„Pozdrawiamy, Zespół [nazwa firmy]
PS. Jeśli byłeś/aś zadowolony/a z naszych usług, zachęcamy do podzielenia się swoją opinią na naszej stronie internetowej lub Wizytówce Google. Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna i pomoże nam w zdobyciu nowych klientów. Dziękujemy!”
Pamiętaj o tym, żeby nie spamować klientów z prośbami o opinię.
5. Wykorzystaj swoją stronę internetową do zbierania opinii
Umieść przycisk „Opinie klientów” na swojej stronie lub dodaj sekcję z opiniami. Upewnij się, że przycisk lub sekcja jest widoczna i łatwo dostępna dla klientów.
Jeśli jeszcze nie masz zakładki z opiniami na własnej stronie www, to czas to zmienić.
Taki element na stronie sprawia, że opinie są łatwo dostępne dla potencjalnych klientów, którzy chcą dowiedzieć się, co inni użytkownicy sądzą o Twoich produktach lub usługach. Klienci, którzy przeczytają pozytywne recenzje, będą bardziej skłonni do skorzystania z Twoich usług lub kupienia Twoich produktów.
Ponadto taka sekcja pomaga w budowaniu zaufania, dostarcza wartościowe informacje zwrotne, ułatwia dostęp do informacji o Twojej firmie oraz umożliwia konkurowanie z innymi firmami.
6. Dziel się opiniami Twoich klientów na firmowych social mediach
Dostałeś kilka pozytywnych opinii? Umieść je na jednej grafice i pokaż to Twoim odbiorcom!
Rusz fale! Jest szansa, że jakiś twój stały klient po zobaczeniu grafiki przypomni sobie, że czekasz na jego opinie. Może nawet w przypływie chwili inni lojalni klienci wyślą Ci wiadomości lub potwierdzą pod postem w komentarzu słowa z przedstawionych właśnie recenzji.
Dodatkowo! Pamiętaj, aby udostępniać w relacjach oznaczenia przez Twoich klientów i zapisz je na Twoich social media, np. w wyróżnionych na Instagramie.
Posumowanie
Prosząc klienta o wstawienie opinii, upewnij się, aby ta prośba była łatwa do wykonania. Dołącz do e-maili bezpośrednie linki, przygotuj specjalne wizytówki na koniec współpracy z wypunktowanymi miejscami, w których klient może zamieścić opinie, po prostu wskaż mu bezpośrednie miejsce. Jeśli posiadasz małą firmę, postaraj się, aby wiadomości do klienta były spersonalizowane.
Poświęć także czas na odpowiadanie na opinie! Dzięki temu pokazujesz, że Twoja firma słucha swoich klientów i zależy Ci na ich zadowoleniu. Jest to także miła forma podziękowania klientowi i wyrażenia wdzięczności za jego wsparcie.
Chcesz zobaczyć, jak my prosimy klientów o wystawienie opinii o naszej agencji?
Skorzystaj z naszych usług, a na koniec na pewno przekonasz się o naszych metodach na pozyskanie opinii.