
Co sprawia, że logo przyciąga uwagę?
„Dobra praca się opłaca”? – Strzał w dziesiątkę!
Skuteczne i dobrze wykonane logo wymaga pracy i czasu. Zdarza się, że nie każdy tak, uważa. Wykonują szybkie logo w kilka minut. Wygląd i Jakość tego logo w tej sytuacji nie ma nic wspólnego z ideałem. Chcesz się dowiedzieć, jak powinien wyglądać logotyp, aby był schludny i elegancki? Zostań na chwilę i zapoznaj się ze wskazówkami dzięki, którym twoja firma przyciągnie nowych odbiorców.
- Prostota jest kluczem prawdziwej elegancji
- Czy kolor ma znaczenie?- przeczytajcie sami
- Rodzaj czcionki też pełni swoją rolę
- Historia w grafice
- Logo zapadające w pamięć
- Czytelność
- Podsumowanie
„Prostota jest kluczem prawdziwej elegancji”
Jeśli chcesz, aby twoje logo było rozpoznawalne, a przy tym skutecznie przyciągało klientów, to w tym momencie najlepszą cechą, która cię do tego będzie prowadziła, jest prostota. Skojarz sobie którąś ze znanych marek. I teraz zastanów się nad tym, dlaczego akurat ta marka ci zapadła w pamięć. Może dlatego, że większość znanych marek ma proste logo, bez skomplikowanych wzorów, niepotrzebnych grafik i jednego tekstu? Im prostsze, tym lepiej zapamiętane.
Czy Kolor ma znaczenie? – przeczytajcie sami
Kolor ma ogromne znaczenie, odpowiednio dobrane barwy, w jakimś procencie opisują twoją firmę. Przykładowe zależności kolorów:
Czerwony– kojarzy się najczęściej z energiczną działalnością, zaangażowaniem, pasją oraz podkreśla charakter marki,
Pomarańczowy– stonowana barwa i bardziej ujarzmiona niż czerwień
Żółty– kolor pozytywnej energii, sprawdzi się tam, gdzie przyjazne relacje są ważne,
Zielony– barwa uniwersalna, prezentuje marki związane ze zdrowiem, naturą lub kosmetykami
Niebieski– to kolor dla zdecydowanych przedsiębiorców, dla których ważne jest zaufanie klienta,
Róż– dla firmy, w której liczy się energiczny odbiór kolorów, propozycja dla młodzieżowych i dziecięcych marek
Brąz– typowy dla męskiej firmy, rzadko spotykany, ale elegancki
Biel- minimalizm i zachowanie czystego logotypu,
Rodzaj czcionki też pełni swoją rolę.
Wszystko, co znajduje, się na Twoim logo ma być przesłaniem dla odbiorcy. Dlatego, jeżeli decydujesz się na tekst w swoim logotypie, nie zapomnij o stylu czcionki.
Jaką więc czcionkę wybrać? Już odpowiadam:
Serif– podkreśla elegancki styl, jest uzupełnieniem oficjalnego stylu logo,
Sens-serif – logotypy o nowoczesnym i minimalistycznym charakterze, zagwarantuje przejrzystą tres
Script– to odręczne pismo świetnie pasuje do tradycyjnych jak i delikatnie wymyślnych logotypów
Historia w grafice
Logo to symbol występujący online, ale także na ulotkach, wizytówkach, tackach czy też dokumentach. Każde logo kryje w sobie historie lub ma podwójne znaczenie, lub ukryty komunikat o tym, co gwarantują twoje usługi. To jest właśnie to, co może prowadzić do Twojego sukcesu- prosta droga do szybkiego zapamiętania logo.
Logo zapadające w pamięć
Na rynku marek wiele logotypów jest podobne do konkurencji, co niekoniecznie wpływa na dobro twojej firmy. Przy tworzeniu logo zadbaj o to, aby Twoje logo było nie powtarzalne, inne niż wszystkie. Spraw, aby Twój logotyp był zapamiętywany i ciekawy. Stwórz własny projekt, kieruj się tym, co robisz.
Czytelność
Zaprojektuj swoje logo tak, aby było widoczne w każdym rozmiarze. Poczynając od banerów, stron internetowych, przechodząc przez ulotki, teczki kończąc na wizytówkach. Spraw, aby w każdej jakości twoje logo było wyraźne i czytelne. Nie pozwól domyślać się odbiorcą, co znajduje się na logo lub co chcesz przez nie przekazać.
Posumowanie
Jak zauważyłeś/aś to wcale nie takie proste stworzyć logo. Jak to kiedyś ktoś powiedział „Pośpiech jest wskazany tylko przy łapaniu pcheł” Wszystko potrzebuje swojego czasu, miejsca i pomysłu.