SP-Media Tworzenie stron www

Co sprawia, że logo przyciąga uwagę? 

„Dobra praca się opłaca”? – Strzał w dziesiątkę! 

Skuteczne i dobrze wykonane logo wymaga pracy i czasu. Zdarza się, że nie każdy podziela to zdanie i tworzy logo w kilka minut. Jakość i wygląd takiego logo w tej sytuacji często odbiega od ideału. Chcesz się dowiedzieć, jak powinien wyglądać logotyp, aby był schludny i elegancki? Pozostań na chwilę i zapoznaj się z naszymi wskazówkami, dzięki którym twoja firma przyciągnie nowych odbiorców. 

„Prostota jest kluczem prawdziwej elegancji”

Jeśli chcesz, aby Twoje logo było rozpoznawalne i skutecznie przyciągało klientów, prostota jest cechą, która będzie Cię do tego prowadziła. Skojarz sobie którąś z popularnych marek. Teraz zastanów się, dlaczego akurat ta marka zapadła Ci w pamięć. Może dlatego, że większość znanych marek posiada proste logo, bez skomplikowanych wzorów i zbędnych elementów? Im prostsze, tym łatwiej je zapamiętać.

Czy kolor ma znaczenie? – przekonajcie się sami!

Kolor ma ogromne znaczenie. Odpowiednio dobrane barwy w pewnym stopniu opisują charakter Twojej firmy. Przykładowe zależności kolorów:

Czerwony – kojarzy się najczęściej z energiczną działalnością, zaangażowaniem, pasją oraz podkreśla charakter marki, 

Pomarańczowy – stonowana barwa i bardziej ujarzmiona niż czerwień, 

Żółty – kolor pozytywnej energii, sprawdzi się tam, gdzie przyjazne relacje są ważne, 

Zielony – barwa uniwersalna, prezentuje marki związane ze zdrowiem, naturą lub kosmetykami, 

Niebieski – to kolor dla zdecydowanych przedsiębiorców, dla których ważne jest zaufanie klienta, 

Różowy – dla firmy, w której liczy się energiczny odbiór kolorów, propozycja dla młodzieżowych i dziecięcych marek, 

Brązowy – typowy dla męskiej firmy, rzadko spotykany, ale elegancki, 

Biały- minimalizm i zachowanie czystego logotypu. 

SP-Media Tworzenie stron www
SP-Media Tworzenie stron www

MARKETINGOWY PRZEWODNIK PRZEDSIĘBIORCY

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jakie sekrety skrywają się za sukcesem w dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu?

A może czujesz, że działania w social media to dla Ciebie nieznany i potencjalnie niewykorzystany obszar, który mógłby znacząco wpłynąć na rozwój Twojej firmy?

Nasz newsletter ma na celu odpowiedzieć na te pytania i dostarczyć Ci najświeższych, wartościowych informacji w tej dziedzinie.

Rodzaj czcionki również pełni swoją rolę

Wszystko, co znajduje się na Twoim logo, stanowi przesłanie dla odbiorcy. Dlatego, jeśli decydujesz się na tekst w swoim logotypie, nie zapomnij o odpowiednim stylu czcionki.

Jaką więc czcionkę wybrać? Już odpowiadam:

Serif– podkreśla elegancki styl, jest uzupełnieniem oficjalnego stylu logo, 

Sens-serif – logotypy o nowoczesnym i minimalistycznym charakterze, zagwarantuje przejrzystą treść, 

Script – to odręczne pismo, świetnie pasuje do tradycyjnych jak i delikatnie wymyślnych logotypów.

Historia zawarta w grafice

Logo to symbol, który pojawia się nie tylko online, ale również na ulotkach, wizytówkach, teczkach czy dokumentach. Każde logo kryje w sobie historię, ma podwójne znaczenie lub ukryty przekaz. To jest klucz do sukcesu – prosta droga do szybkiego zapamiętania logo.

Logo, które zostaje w pamięci

Wiele logotypów na rynku jest podobnych do tych stworzonych przez konkurencję, co może nie wpłynąć korzystnie na wizerunek Twojej firmy. Dlatego przy tworzeniu logo zadbaj o to, by było ono unikalne. Stwórz własny projekt, kierując się tym, co robisz.

Czytelność

Zaprojektuj swoje logo tak, aby było czytelne w każdym rozmiarze – od banerów i stron internetowych, przez ulotki i teczki, aż po wizytówki. Upewnij się, że w każdej sytuacji twoje logo jest wyraźne. Nie pozwól odbiorcom domyślać się, co reprezentuje Twoje logo.

Podsumowanie

Stworzenie efektywnego logo nie jest takie proste. Jak powiedział kiedyś pewien mędrzec: „Pośpiech jest wskazany tylko przy łapaniu pcheł.” Każdy proces kreatywny potrzebuje czasu, przemyślenia i właściwego podejścia.

Jeśli potrzebujesz pomocy przy stworzeniu swojego logo? Napisz do nas, pomożemy!

    Napisz do nas