SP-Media Tworzenie stron www

O dwóch takich co ukradli  Internet 

Facebook i Instagram- dwa  portale społecznościowe. Który wybrać? 

Zastanawia się nad tym już nie tylko pojedyncza jednostka, ale też jednostki firmowe, sklepy czy też przedsiębiorstwa.  Media społecznościowe oferują szeroki wybór opcji i usług, dzięki którym zaprezentujesz siebie i swoją firmę. Aby wybrać dobrze, zastanówmy się na początku nad tym, czego oczekujemy i jakiego rozwiązania dla siebie poszukujemy. Sprawdźmy, co oferuje nam Facebook a co Instagram. Który z nich będzie lepszą opcją zaprezentowania siebie. 

  1. Facebook
  2. Instagram
  3. Jakie są różnice między Instagramem a Facebookiem ?
  4. Podsumowanie  

1. Facebook 

Na pierwszy podgląd weźmy Facebook, platformę informacyjną i edukacyjną. 

Zapewnia nam wiele opcji i możliwości do wykorzystania w firmie. Na tej platformie przyciągniemy odbiorców przede wszystkim aspektem merytorycznym. Skutecznie zbudujemy wizerunek firmy oraz utrzymamy stały kontakt z odbiorcami marki.  

2. Instagram 

Platforma do publikowania treści multimedialnych, Interaktywnych i wizualnych. Wykorzystując odpowiednie techniki, mamy możliwość dotarcia do nieograniczonej ilości odbiorców. Swoje produkty możesz zaprezentować w bardziej interesujący sposób niż na Facebooku a dzięki insta stories, stworzyć komunikację obustronną. To właśnie tu przykujesz większą  uwagę za pomocą obrazu i multimedialności, niż na Facebooku treścią. 

Jeszcze do niedawna Facebook cieszył się większą popularnością a Instagram, był tylko wyborem, zachcianką. Zazwyczaj korzystała z niego młodzież. Nie był on tak popularny jak teraz.  

Mimo że obie platformy są pod jednym szyldem, różnią się od siebie wieloma względami. 

Instagram jest portalem bardziej obrazkowym, kolorowym, oszczędnym w treści, z krótkimi filmami. Natomiast Facebook jest platformą na, której posty i wpisy  pełnią funkcję bardziej rozbudowanych komentarzy. 

3. Jakie są różnice między Instagramem a Facebookiem ? 

#1 Tworzenie postów 

Zarówno Facebook jak i Instagram daje nam możliwość tworzenia postów. Jednak Facebook daje nam opcje tworzenia ich dłuższych niż Instagram. Umożliwia nam również dodanie pojedynczego zdjęcia lub albumu, albo też filmu (tzw.karuzela). Natomiast w aplikacji Instagram dodamy pojedyncze zdjęcie, serie lub film tylko do minuty. 

#2 Wydarzenia 

Jedno z ważnych punktów. Poprzez tworzenie, eventów, spotkań, zbudujesz zaufanie wśród Twojej społeczności. Dowiesz się, jaki procent jest zainteresowany Twoimi usługami.  Opcje tworzenia wydarzeń znajdziesz tylko Na Facebooka. 

#3  Tworzenie kampanii reklamowej 

Na stworzenie reklamy pozwoli ci Facebook i Instagram. Wszystko odbywa się za pomocą Menadżera reklam. 

#4 Komentarze 

Facebook górą! To właśnie tu mamy możliwość komentowania nie tylko tekstem, ale też gifami, zdjęciami czy też działającymi linkami.  Niestety Instagram nie stworzył takiej funkcji. Jak na razie zostajemy tylko przy tekście. 

#5 Story

Opcja publikowania filmów, dostępnych przez 24 godziny na naszym profilu.  Facebook i Instagram pozwala nam na takie story. Tu i tu jest też opcja reagowania emotikonami. Możemy również dodać komentarz bądź udostępnić czyjeś story. 

#6 Transmisja live 

Na obu platformach mamy taką możliwość. Facebook jak i Instagram pozwala na prowadzenie transmisji na żywo.  Nie ma większej różnicy, na którym lepiej. Tu i tu transmisja będzie udana i złapie zasięgi. 

4. Podsumowanie 

Decydując się odpowiednią platformę, musimy podejść do swoich działać strategicznie, przemyśleć nad tym, co chcemy osiągnąć.  Obie platformy umożliwiają nam rozwinięcie Firmy czy też wyróżnienie siebie. 

Poprzez analizę działań na obu aplikacjach będziemy wiedzieli, co się u nas skuteczniej sprawdza.