SP-Media Tworzenie stron www

Co powinno się znaleźć na dobrze zrobionej stronie internetowej?

Strona internetowa — dla jednych, to elektroniczna wizytówka firmy. Dla drugich to historia swojej działalności. Wszystko, co znajduje się na niej, jest wstawione po coś. W większości po to, aby klient, wchodząc na nią, z chęcią ją przeglądał, widział wszystko jak na ”dłoni”, a potem skorzystał z usług. Teraz pewnie zastanawiasz się, co w sumie powinno się tam znaleźć, aby przykuć wzrok klienta…

Usiądź wygodnie i czytaj dalej 🙂

  1. Język korzyści
  2. Certyfikat SSL
  3. Szybkość ładowania strony
  4. Aspekty informacyjne, oferty i obiekcje
  5. Dane kontaktowe i adresowe
  6. Mikro konwersje
  7. Aspekty funkcjonalne
  8. Czytelne CTA
  9. Zasada 5 elementów tej samej kategorii
  10. Czcionka

Język korzyści

Mów o tym, co klient może zyskać, kupując dany produkt. Unikaj zatem samego opisywania produktu. Nikt nie lubi przeciążenia informacyjnego.

Certyfikat SSL

Pozwól klientowi czuć się bezpiecznie na twojej stronie. Pokaż mu, że może ci zaufać. Certyfikat SSL ( kłódka po lewej stronie przy domenie strony) to nic innego jak zapewnienie odwiedzającego, że strona jest zabezpieczona.

Szybkość ładowania strony

Człowiek z natury nie lubi czekać i tracić czasu. Dlatego kiedy widzi ładującą się stronę przez dłuższy czas, po prostu rezygnuje. A ty tracisz klienta. Pozycja w wynikach wyszukiwania jest w istotny sposób uzależniona od tego jak szybko działa strona.

Aspekty informacyjne Oferty i obiekcje

Opowiedz, co masz do zaoferowania. Tworząc treści, postaw się po stronie klienta.
Zadaj sobie pytanie, dlaczego klient nie chciałby skorzystać z ofert na stronie. Stawiając siebie w takiej sytuacji, będziesz wiedział, co robisz nie tak i co musisz ewentualnie zmienić.

Dane kontaktowe i adresowe

Zaufanie to w tych czasach podstawa. Klient przekona się do firmy kiedy będzie wiedział, że ona istnieje. Pamiętaj więc, aby na twojej stronie internetowej znalazły się twoje dane adresowe oraz kontaktowe, aby klient mógł z tobą nawiązać kontakt . Bez zaufania nie zbudujesz więzi z klientem. Nie pozwól, aby mieli wątpliwości.

Mikro-konwersje

Szybko do celu — wciągnij klienta w dalsze działania. Dzięki Mikro-konwersji łatwo zapisze się np.do newsletter, czy doda produkt do koszyka. Pozwól na to, aby z łatwością poruszał się po stronie.

Aspekty funkcjonalne

Czytelne CTA

Postaw przed klientem konkretne działania. Zachęć klienta tym, jednym kliknięcie, którym może się zarejestrować, umówić na spotkanie czy też wysłać formularz.

Zasada 5 elementów tej samej kategorii

Porządek i od razu lepiej — postaraj się, aby strona była schludna, trzymaj się zasady 5 elementów tej samej kategorii. Kiedy będzie tego za dużo, klient może postrzegać to jako bałagan i zniechęcić się do dalszego przeglądania.

Czcionka

Duże w tym przypadku znaczy lepiej. Duża czcionka przy najważniejszych informacjach na stronie, bardziej przykuje uwagę klienta.

Krótka checklista, jeśli myślisz o pozycjonowaniu:

Podsumowanie Pozwól klientowi, czuć się swobodnie na Twojej stronie. Dlatego Pamiętaj, aby Twoja strona internetowa była przemyślana i zrobiona z głową.